خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در نامه به وزیر كار خواستار شد:

حضور رسمی نمایندگان کارگری انجمن­های صنفی در مراجع حقوقی و قانونی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۳۰

چكیده:‌«نمایندگان کارگری انجمن­های صنفی در مراجع حقوقی و قانونی به طور رسمی حضور یابند/ سهمیه هیات ­های بدوی مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگان کارگری انجمنهای صنفی اختصاص پیدا كند».

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در نامه‌ای به «اسدالله عباسی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‏خواستار حضور رسمی نمایندگان کارگری انجمن­های صنفی در مراجع حقوقی و قانونی شد.

به گزارش ایلنا، «غلامرضا عباسی» در این نامه با اشاره به تبصره ۴ ماده ۴۳ قانون تأمین اجتماعی بر تخصیص سهمیه هیات ­های بدوی مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگان کارگری انجمنهای صنفی تاکید کرده است.

حضور نماینده کانونعالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی، مراجع حل اختلاف، کمیته ­‌ها، کارگروه­‌ها و... و تفویض هماهنگی واگذاری سهام عدالت به کارگران از طریق انجمنهای صنفی کارگری مرتبط از دیگر خواسته‌های آقای عباسی در این نامه است.

متن کامل نامه در ادامه می‌آید:

جناب آقای عباسی

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

احترامأ همانطور که مستحضر هستید از زمان تشکیل و ثبت کانونعالی انجمنهای صنفی کارگران ایران ۳ سال می‌­گذرد و این کانون باتوجه به ماده ۱۳۱ قانون­کار و آئین­نامه­های مربوطه، با همکاری صمیمانه مسئولان محترم آن وزارتخانه تشکیل و به ثبت رسید و بی­ تردید با سطح پوشش پنج میلیون کارگر استاندارد‌ترین تشکل کارگری منطبق بر موازین سازمان بین­المللی کار است ولی متأسفانه باوجود مذاکرات و مکاتبات متعدد با مسئولین ارشد وزارتی همچنان حقوق قانونی این تشکل عالی رعایت نمی‌­گردد، خواهشمند است دستور فرمائید مطالبات ذیل در اسرع وقت پیگیری و نتایج امر به ابلاغ گردد:

۱) اجرای ماده ۱۳۶ قانون­کار (حضور نمایندگان کارگری انجمن­های صنفی بطور رسمی در مراجع حقوقی و قانونی).

۲) اجرای تبصره ۴ ماده ۴۳ قانون تأمین اجتماعی (تخصیص سهمیه هیئت­های بدوی مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگان کارگری انجمنهای صنفی).

۳) حضور نماینده کانونعالی انجمنهای صنفی کارگران ایران در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی.

۴) حضور نمایندگان انجمنهای صنفی کارگری در مراجع حل اختلاف، کمیته­‌ها، کارگروه­‌ها و...

۵) تفویض هماهنگی واگذاری سهام عدالت به کارگران (از طریق انجمنهای صنفی کارگری مرتبط).

پیشاپیش از دستور مساعد حضرتعالی تشکر می‌­نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز