خبرگزاری کار ایران

در ساوه؛

۷۰ کارگر پارلو از اردیبهشت‌ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۰۳

چکیده: «۲۱۰ کارگر به سبب افزایش مشکلات مالی کارخانه پارلو، با سوابق یک تا ۷ سال از سوی کارفرما به مرور تعدیل شده و در حال حاضر ۷۰ کارگر در این کارخانه کار می‌کنند.».

۷۰ نفر از کارگران کارخانه پارلو ساوه در چهار ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران کارخانه پارلو با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: چهار ماه از معوقات حقوقی ۷۰ کارگر کارخانه پارلو به دلیل تشدید بحرانهای مالی پرداخت نشده است.
این كارگر تعداد همكارانش را در سال گذشته ۲۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد کارگر به سبب افزایش مشکلات مالی کارخانه با سوابق یک تا ۷ سال از سوی کارفرما به مرور تعدیل شده و در حال حاضر ۷۰ کارگر در این کارخانه کار می‌کنند.
او در تشریح مشکلات کارخانه نقدینگی را مهم‌ترین عامل بحران این واحد تولیدی ذکر کرد و افزود: مشکلات نقدینگی که به علت منع واردات مواد اولیه تولید ایجاد شده، باعث شده است این واحد تولیدی نتواند به منابع مالی لازم جهت پرداخت حقوق کارگران خود دسترسی داشته باشد.
این كارگر در خاتمه گفت: با توجه به اینکه قرار است کارفرما برای جبران نقدینگی و رونق تولید، قرارداد جدیدی را با یکی از موسسات امضاء کند امیدواریم زمینه بازگشت به کار ۳۰ الی ۴۰ نفر از کارگران بیکار شده، فراهم شود.

پرداخت حقوق معوقه منوط به دریافت بدهی‌های دولتی

در این باره مدیر عامل کارخانه پارلو ضمن تایید خبر تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، پرداخت نشدن مطالبات کارخانه از سوی شرکتها و نهادهای دولتی همانند شرکت ملی حفاری، نوسازی مدارس، صنایع دفاع، هلال احمر و سازمان‌های توسعه مدارس راعامل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران این واحد تولیدی دانست.

«امیر بور بور» در گفتگو با ایلنا افزود: متاسفانه تعداد زیادی از ارگانهای دولتی و یا وابسته به دولت به بهانه کمبود منابع حتی در پرداخت بدهی‌های مربوط به یکسال گذشته خود نیز کوتاهی می‌کنند.
به گفته این کارفرما، تبعات ناشی از بحرانهای اقتصادی چند سال اخیر مشکلات این کارخانه و کارگران را پیچیده‌تر کرده است بطوری که این واحد در شرایط امروز كه تولید ۹۰ درصد ارز بری دارد به سختی توانسته است اشتغال ۷۰ کارگر خود را حفظ کند.
او در خاتمه با اشاره به افزیش ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید اظهار داشت: منع واردات مواد اولیه تولید نیز از عمده‌ترین مشکلاتی است که باعث شد این واحد تولیدی نتواند به منابع مالی لازم جهت پرداخت حقوق کارگران دسترسی داشته باشد.

گفتنی است کارخانه پارلو واقع در شهر صنعتی کاوه وابسته به بخش خصوصی، تولید کننده انواع ورقهای رنگی، آلومینیوم، گالوانیزه، خانه‌های پیش ساخته و... است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز