خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر بندر امام خبر داد:

توقف تولید در کارخانه لوله سازی ماهشهر/۱۷۰ کارگر در آستانه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۰

کارخانه لوله‌سازی سدید یکی از ۳ کارخانه بزرگ لوله سازی در کشوراست که با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن لوله به سبب مشکلات نقدینگی و نداشتن توان تولید در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

یک فعال کارگری در بندر امام گفت: هم اکنون تولید درکارخانه لوله سازی سدید ماهشهر متوقف شده و۱۷۰ کارگر آن در آستانه بیکاری قرار دارند.

قربان درویشی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه لوله‌سازی سدید یکی از ۳ کارخانه بزرگ لوله سازی در کشور است که با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن لوله به سبب مشکلات نقدینگی و نداشتن توان تولید در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

درویشی با بیان اینکه کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین مشکل این واحد تولیدی است، اظهار داشت: بسیاری از سفارش دهندگان لوله که اغلب از ارگانهای بزرگ دولتی و غیر دولتی هستند در پرداخت بدهی‌های مالی خود به این کارخانه کوتاهی می‌کنند، از این رو میزان نقدینگی لوله سازی سدید ماهشهر به شدت كاهش یافته است.

به گفته این فعال كارگری یکی دیگر از مشکلات این واحد تولیدی این است که بعضی از این ارگان‌ها، سفارش تولید لوله داده‌اند و لوله‌های خریداری شده را تحویل نمی‌گیرند و با پر بودن انبارهای این کارخانه مكانی برای انبار محصولات خود ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام، ناتوانی این واحد تولیدی را جهت تامین نقدینگی مورد نیاز برای ترخیص ورق‌های فولادی (كه از مواد اولیه تولید این كارخانه است) از گمرك را یكی از مهمترین مشكلات این واحد تولیدی ذكر كرد و ضمن تاکید بر رفع موانع تولید کارخانه‌های لوله سازی، اظهار داشت: واردات بی‌رویه لوله با قیمتی کمتر از تولید داخلی توانسته‌ است بخش اعظمی از بازار فروش این کارخانه‌ها را تصاحب کند و به دلیل ارزانی لوله‌های وارداتی بسیاری از مشتریان کارخانه لوله سازی از خرید تولیدات داخلی خوداری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز