خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان وعده داد:

ایجاد اشتغال در صورت راه‌اندازی مجدد كارخانه چرم و پوست

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۱

حبیب‌الله دهمرده طی بازدید از كارخانه چرم و پوست، با اشاره به ظرفیت‌های دامداری استان لرستان و همجواری با سایر استان‌های دام‌خیز كشور، درباره آخرین وضعیت این كارخانه تعطیل شده اظهار كرد: پس از گذشت سالها از تعطیلی این كارخانه متقاضیان زیادی از بخش خصوصی برای خرید شرکت معرفی شدند و اخیراً این كارخانه به گروه صنعتی داکوک واگذار شده است.

استاندار لرستان ابراز امیدواری كرد كارخانه چرم و پوست لرستان با مدیریت جدید بتواند پس از راه اندازی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه نقش خود را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده طی بازدید از كارخانه چرم و پوست، با اشاره به ظرفیت‌های دامداری استان لرستان و همجواری با سایر استان‌های دام‌خیز كشور، درباره آخرین وضعیت این كارخانه تعطیل شده اظهار كرد: پس از گذشت سالها از تعطیلی این كارخانه متقاضیان زیادی از بخش خصوصی برای خرید شرکت معرفی شدند و اخیراً این كارخانه به گروه صنعتی داکوک واگذار شده است و این گروه صنعتی قصد راه اندازی مجدد كارخانه و شروع تولید را دارد.

دهمرده در ادامه به معرفی تكنولوژی ابزار تولید كارخانه چرم و پوست لرستان پرداخت و گفت: کنولوژی تولید کارخانه متشکل از دو روش تولید خطی و گروهی است که بر مبنای عملکرد ماشین آلات در ایستگاههای مختلف تغییر می‌کند.

او گفت: ماشین آلات موجود ساخت کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند که در دو بخش عمده سالامبور و سپس سالامبور به چرم و در ‌‌نهایت رنگ آمیزی چرم در این شرکت فراهم است.

گفتنی است شرکت چرم و پوست لرستان در زمینی به مساحت ۱۸۲۱۴۴ متر مربع و با زیر بنای ۱۱۲۳۱ متر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۸/۱ میلیون جلد ساخت و تهیه انواع مختلف چرم گوسفندی و بزی متعلق به بنیاد مستضعفان از سال ۱۳۵۷ (سال بهره برداری) تا ۱۳۷۳ به تولید ادامه داده اما در سال ۱۳۷۴ پس از خصوصی‌سازی، به دلایلی از جمله بحث بازسازی تجهیزات و ماشین آلات شرکت و واگذاری به شرکتهای تابعه بنیاد تعطیل شده بود. اما در سال ۱۳۷۶ (به مدت ۹ ماه) فعالیت مجددی را آغاز كرد ولی از ابتدای سال ۷۷ تاکنون شرکت به دلایل متعدد تعطیل و از آن پس تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر نیروی شاغل در آن بازخرید شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز