خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در پایان هفته دولت خواستار شد:

اجرای مصوبات هیات وزیران در خصوص کارگران فرنخ و مه‌نخ

با گذشت بیش از بیست ماه از مصوبات هیات دولت وعده‌های دولت در خصوص مشکلات کارگران هنوز عملی نشده است.

رئیس شورای اسلامی كار كارخانه فرنخ و مه نخ گفت: لازم است در پایان هفته دولت مصوبات هیئت وزیران در خصوص کارگران کارخانه فرنخ، نازنخ، و مه نخ اجرایی شود.

سعید نعمت نیا با بیان این مطلب به ایلنا گفت: با گذشت بیش از بیست ماه از مصوبات هیات دولت که در سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان قزوین تصویب شده است، متاسفانه وعده‌های دولت در خصوص مشکلات کارگران هنوز عملی نشده است.

او با تاکید بر رفع مشکلات کارخانه‌های فرنخ، ناز نخ و مه نخ در هفته دولت افزود: شخص رییس جمهور با دستور اکید به مشاوران عالی خود دستور پی گیری مشکلات کارگران این کارخانه‌ها را صادر کرده است که متاسفانه دستور او توسط مسئولان ذیربط به بهانه عدم تامین بار مالی آن اجرا نمی‌شود.

به گفته وی حمایت و همکاری مدیران داخلی کارخانه و اعضای شورای کارگری و کارگران، و انعقاد قراردادهایی با عرضه کنندگان پنبه جهت خرید مواد اولیه باعث فعالیت مجدد بخشی از کارخانه شده است و در حال حاضر حدود ۲۵۰ کارگر با مدیریت کارگران و اعضای شورای کارگری فعالیت می‌کنند.

این فعال کارگری گفت: با گذشت ۹ ماه از دیدار كارگران با رئیس جمهور در تاریخ ۱۷ بهمن ماه سال گذشته، مشکلات ما همچنان لاینحل باقی مانده است.

نعمت نیا با اشاره به اینکه احیاء کارخانه فرنخ، مه نخ ناز نخ واجرای مصوبات آن زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر را فراهم می‌سازد خواستار شد: ما از دولت عاجزانه می‌خواهیم در پایان هفته دولت نسبت به حل مشکلات این کارگران و پرداخت مطالبات معوق این کارگران پی گیر بوده چرا که تاکنون از جانب دولت برای حل مشکلات این کارگران اقدامی صورت نگرفته است و این کارگران خود به تنهایی توانسته‌اند بخشی از کارخانه فرنخ و مه نخ را راه اندازی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز