خبرگزاری کار ایران

كارگران لامپ الوند در نامه‌ای مطرح كردند:

اعتراض به ۶ سال بلاتکلیفی و فروش کارخانه در نبود کارگران

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۱۶

۳۲ کارگر رسمی لامپ الوند، با میانگین سوابق ۲۰ سال کار، مدعی شده‌اند کارفرمای این کارخانه با استفاده از بیکاری‌های بی‌دلیل و متناوب کارگران، ابزار تولید، مواد اولیه و زمین كارخانه را به فروش رسانده است.

۳۲ کارگر رسمی کارخانه لامپ الوند، واقع در شهرک صنعتی البرز با ارسال نامه‌ای نسبت به ۶ سال بلاتکلیفی، بدون ارائه توضیحی قانع کننده و همچنین فروش مواد اولیه، ابزار تولید و حتی زمین کارخانه از جانب کارفرما، اعتراض کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، کارگران رسمی کارخانه لامپ الوند، با میانگین سوابق ۲۰ سال کار که از دی‌ماه سال ۸۵ طی دو مرحله جمعاَ ۱۸ ماه بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند، با نزدیک شدن به خاتمه دوره استفاده از بیمه بیکاری، با ارسال نامه‌ای به دو نهاد کارگری استان قزوین و خبرگزاری ایلنا، مدعی شده‌اند کارفرمای این کارخانه با استفاده از بیکاری‌های بی‌دلیل و متناوب کارگران، ابزار تولید، مواد اولیه و زمین كارخانه را به فروش رسانده است و همچنین بخشی از کارخانه را بدون انتقال کارگران به کارخانه مجاور فروخته است.

در این نامه که رونوشتی از آن به کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار قزوین و همچنین خانه کارگر این استان ارسال شده است، کارگران آورده‌اند: «ما ۳۲ نفر از کارگران رسمی این شرکت از اول دی ۸۵ علی رغم میل باطنی و به درخواست مدیریت طی دو مرحله به بیمه بیکاری جهت اصلاح ساختار و ایجاد شغل و اشتغال زایی جمعا به مدت ۱۸ ماه بیمه بیکاری رفتیم.»

در بخش دیگری از این نامه نوشته شده است: «متاسفانه در این مدت هیچ اصلاح ساختاری انجام نگرفت و حتی از‌‌‌ همان سال ۸۵ مدیریت شروع به فروختن مواد اولیه، و تمامی ماشین آلات تولید لامپ به صورت ضایعات کرد.

آنان اطلاع داده‌اند که دو سوم زمین این کارخانه اینک بدون انتقال کارگران به کارخانه «ایران چسب» واگذار و یک بخش نیز به (کارخانه) تهویه فروخته شده است.

این کارگران در پایان از نهادهای کارگری استان درخواست کمک کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز