خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان خبر داد:

پرداخت نشدن مطالبات کارگران قارچ سینا دو سال پس از تعطیلی كارخانه

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۷۱

مشکلات نبود نقدینگی و افزایش بدهی‌ها در این واحد تولید کننده قارچ در گذشته، سبب شده در پرداخت بیمه‌های‌ کارگران فاصله ایجاد شود و اینك تعداد زیادی از این کارگران که شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت زیان آور را دارند، امكان بازنشستگی نداشته باشند.

جمعی از کارگران واحد تولیدی «قارچ سینا»، با حضور در خانه کارگر همدان به پرداخت نشدن بخشی از حقوق و سایر مطالبات خود با وجود گذشت دو سال از تعطیلی این كارخانه شدند.

دبیر خانه کارگر همدان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ۶۷ کارگر بیکار شده «قارچ سینا» بعد از گذشت دو سال از ورشکستگی این واحد تولیدی هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند.

چنگیز اصلانی در این باره افزود: این كارگران پس از گذشت دو سال از بیكاری به نحوه عملكرد هیئت تسویه حساب با كارگران معترضند و معتقدند فعالیت این هیئت به كندی صورت می‌گیرد.

او افزود: مشکلات نبود نقدینگی و افزایش بدهی‌ها در این واحد تولید کننده قارچ در گذشته، سبب شده در پرداخت بیمه‌های‌ کارگران فاصله ایجاد شود و اینك تعداد زیادی از این کارگران که  شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت زیان آور را دارند، امكان بازنشستگی نداشته باشند.

او با بیان اینکه فواصل بیمه‌ای کارگران دو نیم سال است اضافه کرد: با توجه به سختی کار کارگران در تولید قارچ، این شغل در زمره مشاغل سخت زیان آور قرار دارد.

این فعال کارگری در این زمینه ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی موظف است علاوه بر دریافت سهم کارگر که در گذشته به حساب سازمان واریز شده، کارفرما را نیز مکلف به پرداخت سهم خود در مورد بازنشستگی کارگران کند.

او از سابقه کار ۱۵ تا ۲۴ ساله بیشتر کارگران این واحد خبر داد و گفت: تامین‌‏اجتماعی نیز به دلیل واریز نشدن حق بیمه‌‏‌ها، از بازنشسته شدن کارگران با قانون مشاغل سخت وزیان اور خود داری می‌کند واین موضوع به مشکل اساسی برای کارگران تبدیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز