خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد:

نوسانات نرخ ارز كارفرمایان و کارگران کفاش را به یك اندازه متضرر می‌كند

asdasd

زمانی که تولیدکنندگان کفش توان فروش محصولات خود را نداشته باشند، این کارگران هستند که نخستین ضربه را از شرایط نا‌مناسب اقتصادی و صنعتی کشور دریافت می‌کنند.

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد، از شرایط و نوسانات موجود در نرخ ارز انتقاد کرد و این امر را به زیان تولید کنندگان و مصرف کنندگان دانست.

حسین‌زاده در این زمینه به خبرنگار ایلنا گفت: مشکلات ارزی و نوسانات نرخ دلار باعث شده است که تولید کنندگان کفش در کشور با مشکلات زیادی در تهیه مواد اولیه تولید مواجه باشند.

وی افزود: باتوجه به نیاز به واردات دو نوع چسب خاص برای تولید کفش، تولید کنندگان این کالای ضروری، دچار مشکلات زیادی شده‌اند که در ‌‌نهایت ممکن است به تعطیلی کارگاه‌های کفاشی منجر شود.

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد، کاهش تولید و عدم فروش آن را از مشکلات کفاشی‌های کشور عنوان و خاطرنشان کرد: تولید کنندگان کفش ایران به دلیل مشکلات اخیر، برای فروش محصولات خود ریسک نمی‌کنند و اکثر این تولیدات در انبار‌ها دپو می‌شود که این روند باعث شده است، کارگران این کارخانه‌ها نیز دچار مشکلاتی در زمینه دریافت حقوق خود شوند.

حسین‌زاده تصریح کرد: زمانی که تولیدکنندگان کفش توان فروش محصولات خود را نداشته باشند، این کارگران هستند که نخستین ضربه را از شرایط نا‌مناسب اقتصادی و صنعتی کشور دریافت می‌کنند و زندگی آن‌ها با مشکلات اقتصادی حساسی مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان کفش مشهد معتقد است: تولید کنندگان کفش توان سرمایه گذاری در زمینه‌های اقتصادی دیگر را ندارند و در شرایط اقتصادی فعلی، که درامدهای تولید کالا در مقایسه با هزینه‌های آن قابل مقایسه نیست همین مساله عاملی می‌شود برای افزایش فشار به کارگران.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز