خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل تراکتورسازی ایران:

قیمت تراكتور افزایش نیابد اشتغال ۲۰۰ هزار نفر به خطر می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۳

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قطعات فورج، ریخته، ورقی، پلیمری، نرخ ارز و سایر هزینه‌ها در صورتی که در اسرع وقت نسبت به اصلاح قیمتهای تراکتور تصمیمات چاره اندیشانه اتخاذ نشود احتمال توقف تولید وجود دارد.

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اعلام کرد در صورت عدم توجه به خواسته‌های این مجموعه عظیم صنعتی، با تشدید احتمال تعطیلی خط تولید معیشت بیش از ۲۰۰ هزار خانوار كارگری که به طورمستقیم و غیرمستقیم در تراکتورسازی ایران اشتغال دارند به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی نسبت به احتمال توقف خط تولید مجموعه تحت مدیریتش هشدار داد.

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این نامه با اشاره به عدم اصلاح قیمتهای قبلی تراکتور تولیدی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تأکید کرده است: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قطعات فورج، ریخته، ورقی، پلیمری، نرخ ارز و سایر هزینه‌ها در صورتی که در اسرع وقت در این رابطه تصمیمات چاره اندیشانه اتخاذ نشود احتمال توقف تولید وجود دارد.

ابراهیمی یادآور شده است: با روند کنونی تراکتورسازی ایران قادر به تحمل ضرر و زیانی نخواهد بود که از موارد یاد شده بر پیکره این صنعت توسعه دهنده کشاورزی وارد می‌شود.

وی در این نامه با تشریح موقعیت کنونی اقتصادی کشور خواستار شناور شدن قیمت گذاری محصولات تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شده و تصریح کرده است: هیئت مدیره گروه با نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت می‌تواند درتسریع بخشی به موارد لازم در بحث قیمت گذاری موثر واقع شوند که این امر نیز منوط به دادن اختیارات لازم از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به مجموعه‌های یاد شده است.

این فعال عرصه صنعتی در بخش دیگری از این نامه تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه صرفاً تراکتور در این مجموعه را یادآور شده و آورده است: گروه فعال و مقتدری چون تراکتورسازی در عرصه‌های خودکفایی، تولید ملی، اشتغال زایی می‌تواند تداعی کننده جمهوری اسلامی قدرتمند در مقابل تحریم‌ها باشد.

وی اشتغال ۶ هزار نفر به طور مستقیم را دلیلی بر این مدعا عنوان و تصریح کرده است: بیش از ۲۰۰ هزار خانوار نیز به طور غیر مستقیم از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ارتزاق می‌کنند که هر گونه آسیب به آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی بعدی را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در این نامه همچین به جایگاه جهانی این مجموعه و حضور در قاره آمریکا با خط تولیدی که نماد صنعت ایرانی و توانمندی متخصصان کشور است اشاره و تأکید کرده است: به نظر می‌رسد حمایت و اقتدار این صنعت که توانسته در دل قاره آمریکا بازارهای صنعتی و کشاورزی را به خود اختصاص دهد ضروری و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

ابراهیمی در بخش پایانی این نامه از تمام مسئولین کشوری خواسته است تا برای رونق صنعت ملی تراکتورسازی ایران که آوازه و شهرت جهانی آن در بیش از ۳۰ کشور و ۴ قاره جهان طنین انداز است دست به دست هم دهند.

گفتنی است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از ۶ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم، به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ادوات کشاورزی با ۱۳ شرکت اقماری که ۸ شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بوده و ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۴ خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا، زیمباوه و تاجیکستان فعال است.

این مجموعه با ۵ دهه فعالیت در عرصه تولید ادوات کشاورزی از جمله تاثیر گذار‌ترین صنایع کشور حتی در بازارهای جهان به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز