خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت:

تجمع کارگران اخراجی در مقابل سازمان مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۲۳

«سازمان‌های عمومی و دولتی كه بخش تامین نیروی انسانی خود را به شركت‌های واسطه می‌سپارند، باید در قبال مشكلات صنفی كارگران‌شان مسئول باشند.»

صبح امروز (پنجم اسفند ماه) حدود ۲۰ نفر از کارگران شرکت ترابر گستر نکو پیمانکار تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت پسماند تهران در اعتراض به عدم دریافت مطالبات معوقعه خود در مقابل ساختمان مرکزی این سازمان تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع در تشریح جزئیات مشکلات کارگران به ایلنا گفت: شرکت پیمانكاری ترابر گستر نکو بعد از خاتمه قرارداد خود با سازمان مدیریت پسماند، حدود ۴۰ کارگر خود را بدون تسویه حساب و پرداخت سنوات بعضا پنج ساله تعدیل کرده است.

او افزود: کارفرمای این شركت واسطه نیروی انسانی به بهانه‌ دریافت نکردن معوقات مالی خود از سازمان مدیریت پسماند، پس از اخراج ۴۰ کارگر از پرداخت حدود سه ماه از حقوق و سنوات چندین ساله آنان خود داری كرده است.

 این كارگر دلیل تجمع امروز صبح كارگران در مقابل سازمان مدیریت پسماند را به بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات كارگران خواند و تاكید كرد: سازمان‌های عمومی و دولتی كه بخش تامین نیروی انسانی خود را به شركت‌های واسطه می‌سپارند، باید در قبال مشكلات صنفی كارگران‌شان مسئول باشند.

این کارگر در ادامه افزود: سازمان مدیریت پسماند به عنوان طرف قرار داد شرکت ترابر گستر نکو موظف به پیگیری مطالبات کارگران از کارفرماست.

او همچنین گفت: با اتمام قرار داد این پیمانکار با سازمان مدیریت پسماند کارگران هم اکنون بلاتکلیف بوده و انتظار دارند سازمان مدیریت پسماند با آوردن پیمانکار جدید این نیروهای که هم اکنون بیکار شده‌اند را در آسانه سال نو دوباره به کار گیرد.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: با تجمع امروز، سازمان مدیریت پسماند قول داده است تا پایان هفته آتی علاوه بر دریافت مطالبات کارگران از پیمانکار زمینه‌ای فراهم آورد تا همه این نیرو‌ها مجددا مشغول بکار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز