خبرگزاری کار ایران

نماینده منتخب کارگران:

وعده بازگشایی فولاد زاگرس محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۸

چکیده: «کارگران معتقدند مدیریت کارخانه فولاد زاگرس نسبت به وضعیتی كه پیمانكار برای کارگران به وجود آورده مسئول است و به دلیل مستمر بودن نوع كار در این كارخانه، طبق قانون كار وظیفه مدیریت این واحد است كه با کارگران قرار داد مستقیم امضاء کند.»

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس از ادامه بیکاری و بلاتکلیفی۲۷۰ کارگر این کارخانه علی‌رغم وعده‌های مسئولان استانی مبنی بر بازگشایی كارخانه خبر داد.

نماینده منتخب كارگران به ایلنا گفت: با اتمام قرارداد کاری کارگران فولاد زاگرس با شرکت پیمانكاری «خوان گل» در پایان سال 91، به كارگران وعده داده شده بود پس از مدت كوتاهی به طور مجدد دعوت به كار شوند اما با وجود گذشت سه ماه از سال و بیكاری در این شرایط سخت اقتصادی، كارگران با ناامیدی مجبور به انتظار كشیدن برای بازگشایی كارخانه‌اند.

این کارگر که نخواست نامش ذكر شود، با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۲۰ ساله کارگران افزود: این کارخانه از معدود واحدهای بزرگ صنعتی استان است كه زمینه اشتغالزایی بالایی در استان محروم كردستان دارد و معلوم نیست كارگران ماهر صنعتی كه برای به دست آوردن مهارت‌شان سرمایه‌گذاری شده است، از این پس در چه كارگاهی می‌توانند از مهارت‌شان استفاده كنند.

به گفته این کارگر بی‌توجهی و عدم پی‌گیری كارفرما و مسئولان استانی به امنیت شغلی و معاش كارگران، نگرانی کارگران را دو چندان کرده است.

او با بیان اینکه مسئولان در پاسخ به اعتراض کارگران بار‌ها قول داده‌اند که مشکلات آنان را پی گیری می‌کنند، افزود: آنان بارها قول داده‌اند كه بعد از پایان سال مجددا با کارگران با سابقه که به صورت مستمر در این واحد کار کرده‌اند قرار داد امضاء کنند اما تا كنون هیچ اتفاقی نیافتاده است.

نماینده کارگران افزود: کارگران معتقدند مدیریت کارخانه فولاد زاگرس نسبت به وضعیتی كه پیمانكار برای کارگران به وجود آورده مسئول است و به دلیل مستمر بودن نوع كار در این كارخانه، طبق قانون كار وظیفه مدیریت این واحد است كه با کارگران قرار داد مستقیم امضاء کند.

او افزود: با وجود آنكه این کارخانه از مرداد ماه سال گذشته فعالیت تولیدی ندارد، اما كارگران از سر ناچاری هر روز برای حضور و غیاب در کارخانه حضور پیدا می‌کنند.

او افزود: با وجود اینکه اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شده‌اند اما هنوز وعده‌های مسئولان محقق نشده است.

اودر خاتمه اضافه کرد: پاسخ قطعی کارفرمای کارخانه به کارگران این است که تا آمدن سرمایه گذار جدید باید منتظر باشید وسرنوشت کار و زندگی شما به ما (كارفرما) مربوط نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز