خبرگزاری کار ایران

برای پنجمین ماه متوالی روی داد:

خودداری کارفرما از واریز حق بیمه کارگران «لامپ الوند»

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۱۳

چکیده: «حق بیمه 23 کارگر باقیمانده لامپ الوند قزوین در 5 ماه اخیر واریز نشده است/ سازمان تامین اجتماعی هم اکنون دفترچه بیمه این کارگران را تمدید نمی‌کند/ این کارگران هنوز در استخدام کارخانه هستند.».

یکی از کارگران کارخانه لامپ الوند قزوین از پرداخت نشدن حق بیمه کارگران این کارخانه توسط کارفرما خبرداد و خواستار رسیدگی تامین اجتماعی واداره کار به این مسئله شد.

«سید اصغر سید خلیلی» کارگر 42 ساله کارخانه لامپ الوند قزوین که از سن 24 سالگی به عنوان یک کارگر ساده در این کارخانه مشغول به کار شده است به ایلنا گفت: مدیرعامل کارخانه لامپ الوند پنج ماه است که حق بیمه 23 کارگر خود را به اداره بیمه واریز نکرده است.

 این کارگر کارخانه لامپ الوند افزود: صاحب کارخانه در حالی حق و حقوق کارگران این کارخانه را نمی پردازد که هم اکنون با انتقال کارخانه از شهرک صنعتی البرز به شهرک صنعتی «لیا» مشغول سرمایه گذاریهای جدید است.

وی با اشاره به اینکه کارگران این کارخانه دارای سوابق طولانی هستند یادآور شد: در حال حاضر دفترچه های بیمه درمانی تمامی کارگران این کارخانه فاقد اعتبار است.

او با بیان اینکه وظیفه تامین اجتماعی است که پی گیر مطالبات بیمه‌ای کارگران باشد،تصریح کرد: وقتی برای پی گیری این موضوع به اداره تامین اجتماعی شهرک صنعتی قزوین مراجعه کردیم  به ما گفته شد وقتی حق بیمه ای برای شما واریز نشده است یعنی شما وجود خارجی ندارید.

او درادامه مشکلات کارگران گفت: این کارخانه از سال 87 تولید نداشته و از آن سال به بعد 76 کارگر آن به مرور تعدیل شده و امروز این تعداد به 23 کارگر رسیده است.

به گفته این کارگر وضعیت پیش آمده باعث شده است تا کارگران با داشتم سابقه سخت و زیان آور برای بازنشستگی با مشکل مواجه شوند.

عدم تمدید دفترچه بیمه غیر قانونی است

در این زمینه عید علی کریمی دبیر خانه کارگر قزوین با انتقاد از عملکرد اداره تامین اجتماعی شهرک صنعتی البرز،  تمدید نکردن دفترچه های درمانی 23 کارگر کارخانه لامپ الوند را اقدامی غیر قانونی خواند.

اوبا بیان اینکه این تعداد کارگر هم اکنون بلاتکلیف هستند افزود: وظیفه تامین اجتماعی است که تا زمان تعیین تکلیف نهایی کارگران باقیمانده، دفترچه های بیمه ای آنان را تمدید کنند.

کریمی افزود: به هر حال این کارگران یا باید به بیمه بیکاری معرفی شوند و یا همچنان در استخدام کارخانه باقی بمانند که در هر صورت باید دفترچه بیمه آنها توسط سازمان تامین اجتماعی تمدید شود.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، در حال حاضر چون کارفرما هیچ تسویه حسابی با این کارگران نکرده است بنابراین تمامی آنها همچنان در استخدام بوده و از مزایای قانونی برخوردار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز