خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر کردستان:

تعطیلی فولاد زاگرس، نشانه ناتوانی دولت در حفظ اشتغال موجود است

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۵۶

چکیده: «تعطیلی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان محروم کردستان در مقطعی که تبلیغات اشتغالزایی دولت به اوج رسیده است، خود گواه عملکرد دستگاه اجرایی در بازار کار است.»

دبیرخانه کارگر استان کردستان با انتقاد از بی‌توجه‌ای مسئولان استانی و کشوری نسبت به اخراج ۲۳۵ کارگر شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس، تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی را نشانه ناتوانی دولت در حفظ اشتغال موجود دانست.

«عباسعلی صفری» در این باره به ایلنا گفت: تعطیلی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان محروم کردستان در مقطعی که تبلیغات اشتغالزایی دولت به اوج رسیده است، خود گواه عملکرد دستگاه اجرایی در بازار کار است.

این فعال کارگری با اعلام هشدار نسبت به افزایش نرخ بیکاری در استان کردستان، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه هر دولتی در بازار کار، حفظ «اشتغال موجود» است و پس از آنکه در این زمینه موفق عمل کرد، از دولت انتظار می‌رود که به سراغ «ایجاد اشتغال» برود.

صفری با ذکر مثالی ادامه داد: اخراج کارگران فولاد زاگرس با سوابق کاری بیش از ۲۰ سال، به معنی نابودی تجارب ارزشمند صد‌ها کارگر متخصص صنعتی است و پیام این اخراج برای سایر کارگران جوان که در انتظار فرصت شغلی هستند نابودی انگیزه کار و کسب تجربه است.

دبیر خانه کارگر استان کردستان درباره دلایل سفر سه روزه کارگران اخراجی فولاد زاگرس به تهران گفت: این کارگران طی سه روز گذشته با سفر به تهران بدون هیچگونه امکاناتی در مقابل نهادهای مهم حکومتی و مجلس جمع شده بودند تا صدای خود را به گوش مسئولان برسانند، که متاسفانه توجهی به خواسته‌های آنان نشد.

او اضافه کرد: از ابتدای این اعتراض صنفی بعضی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس با وعده‌هایی که ضمانت اجرا نداشتند، سعی داشتند این کارگران را از ادامه اعتراض خود منصرف کنند که در این زمینه موفق هم شدند و ظهر چهارشنبه (۲۷ تیرماه) کارگران به قروه (شهرشان) بازگشتند.

صفری با تأکید بر ضرورت پی‌گیری مطالبات صنفی این کارگران از سوی مسئولان استانی و کشوری، اظهار داشت: در حال حاضر این کارگران برای پیگیری مطالبات خود به طور قانونی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح شکایت کرده‌اند و ازاین طریق با تشکیل پرونده پی گیر مطالبات معوقه و بازگشت بکار خود شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز