خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران:

مترون‌ها با وجود شغل پراسترس، حق سختی كار دریافت نمی‌كنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۴۸

چكیده:‌ «شرح شغل پرستارانی که به عنوان مترون در بیمارستان‌های خصوصی فعالیت می‌کنند نه از سوی کمیته‌های استانی وزارت کار و نه از سوی کمیته‌های شعبات تامین اجتماعی، مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی‌گیرد.»

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران خوستار پرداخت حق سختی کار به مترون‌های (مدیریت ارشد پرستاران) شاغل در بیمارستاهای خصوصی شد.

«مسعود نیازی» در این باره به ایلنا گفت: شرح شغل پرستارانی که به عنوان مترون در بیمارستان‌های خصوصی فعالیت می‌کنند نه از سوی کمیته‌های استانی وزارت کار و نه از سوی کمیته‌های شعبات تامین اجتماعی، مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه بر وجود فاکتور استرس در شغل پرستاران مترون به دلیل رصد زنده ماندن بیماران و پاسخگویی به خانواده‌شان تاکید کرد.

این فعال صنفی در پایان از وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی خواست تا نسبت به شمول قانون مشاغل سخت و زیان آور برای مترون‌ها اقدام کنند.

گفتنی است هدایت کارکنان تحت سرپرستی، تصمیم در مورد تشویق و یا تنبیه پرسنل، بازدید روزانه از بخش‌ها و درمانگاه‌های بیمارستان، شرکت در نشست‌های بیمارستانی به منظور بازگویی مشکلات، جایگزینی سر پرستاران بخش‌های مختلف بیمارستان و گزینش آنان، برنامه ریزی برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات پرستاری و ارزشیابی پی در پی و جابجایی پرسنل پرستاری، بهیاران و کمک بهیاران در بخش‌های مختلف بیمارستان بخشی از وظایف مترون‌ها می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز