خبرگزاری کار ایران

نماینده كارگران خبر داد:

تشكیل جلسه شورای تأمین برای رسیدگی به اعتراضات كارگران كیان تایر

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۴

چکیده: «بعد از تجمع صبح دیروز کارگران کیان تایر در اعتراض به متوقف شدن خط تولید و همچنین بی‌توجهی مدیران به انباشت مطالبات معوقه، با میانجی‌گری مسئولان شهرستان اسلامشهر و همچنین تشكیل جلسه شورای تامین، اعتراض کارگران به طور موقت پایان یافته است.»

در پی تجمع صبح دیروز بیش از ۷۰۰ کارگر کارخانه کیان تایر در مقابل درب ورودی کارخانه، شورای تأمین شهرستان اسلامشهر عصر روز گذشته تشکیل جلسه داد.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه كیان تایر با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بعد از تجمع صبح دیروز کارگران کیان تایر در اعتراض به متوقف شدن خط تولید و همچنین بی‌توجهی مدیران به انباشت مطالبات معوقه، با میانجی‌گری مسئولان شهرستان اسلامشهر و همچنین تشكیل جلسه شورای تامین، اعتراض کارگران به طور موقت پایان یافته است.

«احمد نور محمدی» درباره نتایج جلسه شب گذشته شورای تامین گفت: در این جلسه شورای تامین شهرستان اسلامشهر مصوب کرده است کارفرما حداکثر تا پایان ماه جاری (مردادماه)  با تأمین سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی، تولید را از سر گیرد و با توجه به مقاومت كارگران در پذیرش كارفرما، در این فاصله قائم مقام مدیرعامل کارخانه را مدیریت كند.

به گفته نماینده كارگران كیان تایر در جلسه دیروز شورای تامین، همچنین مالک متعهد شده است تمامی بدهی‌های معوقه خود به کارگران، سازمان تامین اجتماعی و وزارت نیرو را پرداخت کند.

این فعال کارگری در کارخانه کیان تایر با بیان اینکه با وجود گذشت ۱۳ روز از مرداد، هم اکنون کارگران این کارخانه منتظر دریافت حقوق تیرماه هستند در مورد سایر مشکلات تولید در کارخانه گفت: از آنجا که بخشی از موارد اولیه تولید همانند کائوچو از كشورهای دیگر وارد می‌شود، در حال حاضر كارخانه در تهیه مواد اولیه تولید دچار مشکل است.

گفتنی است از سال ۸۸ در پی بروز بحران و بالاگرفتن اعتراضات كارگری علیه مالك كارخانه، اختیار اداره کارخانه کیان تایر به هیأت حمایت از صنایع محول شد و پس از این انتقال بنا به اظهارات كارگران، مشکلات کارخانه و کارگران تا حدی کاهش یافت تا اینکه پس از بازگشت مالك خصوصی این كارخانه در تاریخ ۲۵ تیر ماه سال جاری، با اعتراض كارگران این واحد تولیدی به طور مجدد دچار بحران شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز