خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران:

كارت مهارت نباید تنها ملاك بیمه كارگران ساختمانی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۶۲

چكیده:‌«افراد بسیاری با داشتن کارت مهارت ساختمانی برای برخورداری از مزایای بیمه اجباری تشکیل پرونده داده‌اند/ بخش قابل توجهی از این افراد کارگر ساختمانی نیستند و به همین دلیل لازم است تا هویت صنفی آنها با انجمن‌های صنفی و سازمان تامین اجتماعی بررسی شود.».

رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران از سازمان تامین اجتماعی به دلیل همکاری نکردن با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در رابطه با بررسی و تایید هویت صنفی کارگران ساختمانی پبیمه شده انتقاد کرد.

«محمد باقری» در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر از ۴۵ رشته ساختمانی، ۱۶ رشته مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شود. این فعال صنفی بابیا اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای برابر شرح وظایفش برای متقاضیان در تمامی رشته‌‌های ساختمانی کارت مهارت صادر می‌کند، گفت: توقع ما این است که سازمان تامین اجتماعی تنها برای کارگرانی که در یکی از ۱۶ رشته مصوب کارت مهارت دریافت کرده‌اند پرونده بیمه تشکیل دهد.

وی افزود: صرفه نظر از اینکه باید مهارت های ساختمانی بیشتری مشمول بیمه اجباری کارگران ساختمانی شود، گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی با انجمن‌های صنفی کارگری همکاری کرده و تنها برای باید ۱۶ رشته مصوب کارت مهارت صادر کند امکان سوء استفاده افراد غیر کارگر میسر نخواهد شد.

باقری بابیان اینکه در حال حاضر افراد بسیاری با داشتن کارت مهارت ساختمانی برای برخورداری از مزایای بیمه اجباری تشکیل پرونده داده‌اند، گفت: بخش قابل توجهی از این افراد کارگر ساختمانی نیستند و به همین دلیل لازم است تا هویت صنفی آنها با انجمن‌های صنفی و سازمان تامین اجتماعی بررسی شود.

رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران در پایان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی باید با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در شناسایی کارگرانی که مستحق پوشش بیمه هستند همکاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز