خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران تشریح كرد:

تعویق ۸ ماه حقوق کارگران آزمایش/ آغاز دولت نهم ۱۸۰۰ کارگر، پایان دولت دهم ۶۰

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۴۱

چکیده: «این کارگران با سوابق بیش از۲۰ سال كار در آستانه بیکاری‌اند./ ۱۱۵ کارگر قراردادی این کارخانه با آغاز سال ۹۲ تعدیل شدند./ همه کارگران این کارخانه شرایط بازنشسته شدن با مشاغل سخت وزیان آور را دارند اما تامین اجتماعی به بهانه پرداخت نشدن سهم کارفرما از بازنشسته کردن تعداد ۴۰ نفراز کارگران خوداری می‌کند.»

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه آزمایش شرق تهران از معوق باقی ماندن ۸ ماه حقوق کارگران این کارخانه خبر داد و گفت: این واحد صنعتی به دلیل ناتوانی در تولید، قادر به پرداخت حقوق كارگران‌اش نیست.

«محسن اسماعیلی» در این باره به ایلنا گفت: کارخانه آزمایش در شرق تهران که یکی از برندهای باسابقه و قدیمی در صنعت لوازم خانگی کشور است، از دی ماه سال ۹۱ حقوق ۶۰ کارگر رسمی خود را پرداخت نکرده است.
این فعال كارگری مشکلات فعلی كارخانه آزمایش را ناشی از سوءمدیریت و مشکلات حاصل از تورم عنوان کرد و افزود: این کارخانه در آغاز فعالیت دولت نهم ۱۸۰۰ کارگر داشت و به تدریج با پدیدآمدن مشكلات بخش زیادی از کارگران خود را اخراج کرد، به طوری که هم اکنون در این واحد تولیدی تنها ۶۰ کارگر بصورت نیمه فعال کار می‌کنند.
به گفته نماینده كارگران آزمایش، ۱۱۵ کارگر قراردادی این کارخانه نیز با آغاز سال ۹۲ از سوی کارفرمای کارخانه تعدیل شدند.

اسماعیلی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از حقوق کارگران کارخانه آزمایش با اجاره تعدادی از سالن‌های تولیدی به سایر تولید کنندگان تامین می‌شود، افزود: اگر پایان این ماه حقوقی به کارگران پرداخت شود، این حقوق دی ماه سال ۹۱ است، چرا كه با وجود پرداخت‌های بی‌نظم و پراكنده، حقوق كارگران تا آذرماه تسویه شده است.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه آزمایش در مورد بازنشستگی ۶۰ کارگر رسمی گفت: با توجه به اینکه شغل این کارگران در زمره مشاغل سخت وزیان آور قرار دارد، همه کارگران این کارخانه شرایط بازنشسته شدن با مشاغل سخت وزیان آور را دارند.
اسماعیلی درباره مشکلات بازنشستگی این كارگران در تامین اجتماعی گفت: همه کارگران سهم خود را برای بازنشستگی پیش از موعد به حساب تامین اجتماعی شعبه ۱۶ شرق تهران واریز کرده اند اما تامین اجتماعی به بهانه پرداخت نشدن سهم کارفرما که حدود ۳ میلیارد تومان است از بازنشسته کردن تعداد ۴۰ نفراز کارگران خوداری می‌کند.

نماینده كارگران كارخانه آزمایش گفت: این کارگران با سوابق بیش از۲۰ سال خدمت در آستانه بیکاری‌اند و حمایت دولت از این بخش نیمه دولتی می‌تواند مانع تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران‌اش شود.

بدهی ۱۰ میلیارد تومانی

اسماعیلی در بخش دیگری از این گفتگو به بدهی ۱۰ میلیارد تومانی کارخانه آزمایش به بانک‌ها و تجار اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی هر آنچه که تولید می‌کند توسط طلب کاران کارخانه توقیف می‌شود و محصولی باقی نمی‌ماند که هزینه‌های کارخانه و کارگران را تامین کند.
او گفت: این واحد تولیدی با آنکه توسط طلب کاران کارخانه محاصره شده است به هیچ وجه مشکل فروش محصولات تولیدی ندارد و در بازارهای خارجی همانند کشورهای حوزه دریای خزر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
نماینده کارگران آزمایش به ناامیدی کارگران برای پی گیری مشکلات کارخانه از سوی اعضای هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: پنج نفر از اعضای هیئت مدیره کارخانه آزمایش بجای آنکه پی گیر مطالبات کارگران و رفع مشکلات تولید باشند، با طرح شکایت در اداره کار شرق تهران خواستار دریافت مطالبات خود شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز