خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور:

بانک‌ها نقش موثری در کمک به دولت برای غلبه بر فشارهای دشمن دارند

کد خبر : ۵۳۴۹۷

بانک‌ها می‌توانند نقش مهم و موثری در حمایت از تکمیل طرح های نیمه تمام داشته باشند که این مسئله به رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال، کمک به تولید و ایجاد نشاط در جامعه کمک خواهد کرد.

رییس جمهور با بیان این‌که بانک‌ها نقش موثری در کمک به دولت برای عبور از شرایط فعلی و غلبه بر هجمه سنگین دشمن دارند، تاکید کرد: ایران کشور بزرگی با ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌پایان و مردمی بسیار خوب است که باید با کمک هم این ظرفیت‌ها را فعال کرده و بر بدخواهی‌های دشمنان چیره شویم.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات مدیران و کارکنان بانک‌های کشور، با اشاره به این‌که امروز تار و پود اقتصاد کشور با فعالیت بانک‌ها درهم تنیده است، گفت: بانک‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر نقش محوری و تعیین کننده‌ای در رشد و پیشرفت کشور و کمک به دولت در این مسیر داشته‌اند.

احمدی نژاد با تشریح شرایط کنونی کشور اظهار داشت: امروز دشمنان با رصد و شناخت شرایط کشور بر گلوگاه‌ها تمرکز کرده است و در این عرصه با توجه به نقش موثر بانک‌ها به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور، فشار مضاعفی از سوی بدخواهان متوجه نظام بانکی کشور شده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر چه دشمن با بسیج همه امکانات و توانمندی‌ها و اذناب خود قصد داشت با تحریم های گسترده و پیچیده در ایران فروپاشی اقتصادی و بحران اجتماعی بیافریند، اما به لطف خدا و با تلاش های دولت و همکاری مردم، فشار تحریم ها خنثی شده و اهداف دشمن تحقق نیافته است، اما این، همه خواسته ما نیست، بلکه دولت به دنبال آن است تا ضمن مهار تحریم ها، آهنگ پیشرفت کشور حفظ و بر سرعت آن افزوده شود.

رییس جمهور با اشاره به پیش بینی احکامی در لایحه بودجه سال 92 برای تقویت سیستم بانکی کشور از جمله افزایش سرمایه و توان وام دهی بانک ها، خاطرنشان کرد: بانک‌ها می‌توانند نقش مهم و موثری در حمایت از تکمیل طرح های نیمه تمام داشته باشند که این مسئله به رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال، کمک به تولید و ایجاد نشاط در جامعه کمک خواهد کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بانک‌ها برای شکستن نرخ های کاذب ارز در بازار آزاد، گفت: امروز منابع ارزی کشور از هر زمان دیگری بالاتر بوده و در تاریخ کشور چنین حجمی از ذخایر ارزی بی نظیر است و نظام بانکی کشور می تواند نقش مثبت و موثری در به جریان انداختن این ذخایر در راستای رونق اقتصاد کشور ایفا نماید.

رییس جمهور خطاب به مدیران اقتصادی دولت و مدیران عامل بانک ها تصریح کرد که با اتخاذ تدابیر مناسب و اجرای سریع آنها فضای کاذب به وجود آمده در بازار ناشی از توهم کمبود ارز را هر چه سریع تر اصلاح نمایند.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به سوابق انقلابی مدیران عامل بانک‌های کشور و مدیران اقتصادی دولت اظهار داشت: موفقیت در عرصه اقتصادی با توجه به اقدامات دشمنان، نیازمند عمل بر اساس درک شرایط است. مدیران اقتصادی کشور افراد پاک و خوش سابقه ای هستند و دولت بر همین اساس به آنها برای عمل در این شرایط اعتماد داشته و اختیارات ویژه اعطا کرده است و لازم است دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی نیز با درک این شرایط، به وظایف خود عمل نمایند.

در این جلسه راهکارها و تدابیر لازم برای فعال کردن منابع ارزی کشور در جهت حمایت از تولید و تجارت مورد بررسی و اخذ تصمیم قرار گرفت.

همچنین راهکارهای تسهیل و تسریع در همکاری بانک ها با صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های صنعتی، زیربنایی، انرژی و کشاورزی کشور و نیز تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی مورد بررسی و اخذ تصمیم قرار گرفت.

رییس جمهور همچنین با اشاره به برخی اشکالات موجود در ساختار و مقررات فعالیت بانک ها بر لزوم تلاش برای اصلاح نظام بانکی کشور تاکید کرد.

در این جلسه که به ریاست دکتر احمدی نژاد برگزار شد، رییس کل بانک مرکزی، وزرای نفت، اقتصاد و امور دارایی و صنعت، معدن و تجارت و نیز رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز