خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

قانون بیمه بیكاری، خلاء میان دانشگاه و بازار كار را پر می‌كند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۳۴

چکیده: «از آنجا که ممکن است فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی تمایلی به شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه نداشته باشند، با الزامی که در قانون جدید پیش بینی شده ناچار خواهند بود تا در ازای دریافت مقرری بیمه بیکاری در کلاسهای فنی و حرفه نیز شرکت کنند.»

یک فعال کارگری در لارستان گفت: با تصویب نهایی قانون حمایت از بیکاران جوانان جوینده کار شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهند داشت.

«محمد حسن قوامی»، دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان با اعلام این مطلب، به ایلنا گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از جویندگان بازار کار را جوانان تحصیل کرده دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.
وی بابیان اینکه یکی از دلایل بیکاری این گروه از کارجویان غیر مرتبط بودن دروس و مهارت‌های آموخته در دانشگاه با نیازهای بازار کار است، گفت: از آنجا که در این طرح بر حضور و شرکت مقرری بگیر در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تاکید شده‌ است می‌توان نسبت به پر شدن فاصله به وجود آمده امیدوار بود.
قوامی گفت: همانطور که در قانون کنونی بیمه بیکاری، کارگران بیکار مقرری بگیر موظف به بازآموزی دانسته‌ها و مهارت‌های خود هستند در قانون حمایت از بیکاران نیز جوانان جویای کار باید تا زمان یافتن شغل مطابق نیاز بازار آموزش ببینند.
وی تاکید کرد از آنجا که ممکن است فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی تمایلی به شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه نداشته باشند، با الزامی که در قانون جدید پیش بینی شده ناچار خواهند بود تا در ازای دریافت مقرری بیمه بیکاری در کلاسهای فنی و حرفه نیز شرکت کنند.
دبیر خانه کارگر لارستان با بیان اینکه این الزام باعث می‌شود تا شانس اشتغال افراد بیکار افزایش یابد، گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تا هرچه زود‌تر این قانون را برای تصویب نهایی ابلاغ کنند.

وی با یادآوری اینکه زمانی در مجلس ششم طرحی مشابه برای حمایت از جوانان بیکار مطرح شد که رای نیاورد گفت: در حال حاضر قانون حمایت از بیکاران از تصویب مجلس گذشته است اما اجرای آن به دلیل ایرادات شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز