خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان خوزستان:

نیم میلیون کارگر خوزستانی سهام عدالت نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۲۲

چکیده:«با وجود آنکه ۵۰۰ هزار کارگرخوزستانی در اولویت دریافت سهام عدالت قرار دارند اما تاکنون تنها کارگران چندین واحد دولتی و شبه دولتی موفق به در دریافت سهام عدالت خود شده‌اند».

دبیر خانه کارگر استان خوزستان با انتقاد از عملکرد نامناسب دولت قبلی در واگذاری سهام عدالت به کارگران این استان، از انتظار چندین ساله بیش از ۵۰۰هزار کارگرخوزستانی برای دریافت سهام عدالت خبر داد.
آقایار حسینی در این باره به ایلنا گفت: با وجود آنکه ۵۰۰ هزار کارگرخوزستانی در اولویت دریافت سهام عدالت قرار دارند اما تاکنون  تنها کارگران چندین واحد دولتی و شبه دولتی موفق به در دریافت سهام عدالت خود شده‌اند.
او با تاکید بر اینکه از آنجا که کارگران سهام عدالت نگرفته از دهک‌های پایین اقتصادی جامعه هستند باید وضعیت سهام عدالت این تعداد کارگر مشخص شود، اظهار داشت: در این زمینه از مجموع ۳۰ هزار کارگر فصلی وساختمانی، فقط ۵ هزار کارگر برای سهام عدالت خود ثبت نام کرده اند.
حسینی با اشاره به نامعلوم بودن وضعیت کارگران ثبت نام شده در سامانه اینترنتی مربوط به توزیع سهام عدالت، ادامه داد: روزانه تعداد زیادی از کارگران ساختمانی برای پیگیری مسئله سهام عدالت به خانه‌های کارگراستان که متصدی ثبت نام آنان بوده است مراجعه می‌کنند ولی در خانه کارگر هم جواب قانع کننده‌ای برای مراجعان وجود ندارد.
این فعال کارگری با بیان اینکه در استان خوزستان کسی جوابگوی بلاتکلیفی کارگرانی که در شرایط سخت اقتصادی وآب وهوایی پی گیر سهام عدالت خود هستند، نیست، افزود: متاسفانه در دولتی گذشته که عدالت محوری و مهرورزی یکی از ارکان اساسی خدمتگزاری به ملت بود اما در عمل تبعیض‌هایی را شاهد بودیم که باعث گسترش و عمیق شدن شکاف طبقاتی به ویژه در میان جامعه مزدبیگران کارگر و بازتشسته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز