خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

شهرک‌های صنعتی به قبرستان ماشین آلات تبدیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۵

چه عدالتی است كه بعضی کارمندان بلند پایه دولتی در سازمان‌هایی كه اساس‌شان از حق بیمه كارگران است بعضاً حقوق‌های بالا دریافت كنند ولی بازنشستگان حتی توان تامین مایحتاج زندگی خود را نداشته باشند.

به مناسبت اعیاد غدیر خم مراسم جشنی از سوی خانه کارگر بهشهر در محل این تشکیلات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، در این مراسم نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران کارگران چیت سازی بهشهر را از مظلوم‌ترین قشر جامعه نام برد و گفت: امروز به دلیل سیاستهای غلط دولت در واگذاری کارخانجات به بخش خصوصی بسیاری از کارگران مازندرانی خانه نشین شده‌اند و در این بین کارگران چیت سازی بهشهر و خانواده‌هایشان امروز در بد‌ترین شرایط معیشیتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مجلس کارگری ایران در هفته آینده در تهران اظهار داشت: تشکلات خانه کارگر هم در این مجلس حضور خواهد داشت تا ببینیم کسانی که شعار حمایت از مظلومین و محرومین می‌دادند و دم از تقسیم عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال می‌زدند برای مشکلات حال حاضر کارگران که چندین ماه حقوق دریافت نکرده‌اند چه خواهند کرد.

دریابیگی با بیان اینکه کارگران امروزه با دغدغه‌های شدید معیشتی روبرو شده‌اند، افزود: چه عدالتی است كه بعضی کارمندان بلند پایه دولتی در سازمان‌هایی كه اساس‌شان از حق بیمه كارگران است بعضاً حقوق‌های بالا دریافت كنند ولی بازنشستگان حتی توان تامین مایحتاج زندگی خود را نداشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با یادآوری این مطلب که این تشکیلات به هیچ سازمان دولتی وابسته نیست اظهار داشت: خانه کارگر بهشهر را با چنگ و دندان راه اندازی کرده‌ایم و دست نیاز به سوی هیچ مدیری دراز نخواهیم کرد.

وی مهم‌ترین مشکل کارگران را عدم تناسب میان دخل و خرج‌های زندگی دانست و بیان داشت: مشکلات فراوانی گلوی کارگران را فشرده است.

دریابیگی ادامه داد: حدود سبد هزینه یک خانوار در شهرستان بهشهر نزدیک به یک میلیون تومان است در صورتی که دستمزد کمتر از ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی جریان خصوصی سازی را عامل تعطیلی بسیاری از کارخانجات دانست و اذعان داشت: این جریان سبب شده تا قدرت خرید كارگران بطور چشمگیری کاهش یابد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران همچنین به واردات بی‌رویه کالا‌های خارجی اشاره کرد و بیان داشت: واردات کالا‌های بی‌کیفیت چینی باعث شده تا کارخانه‌های بسیاری به تعطیلی کشیده شوند.

دریابیگی با بیان اینکه امروزه هدفمندی یارانه‌ها هم به یکی از مشکلات بارز کشور تبدیل شده است افزود: قیمت حامل‌های انرژی بالا رفته در حالی که ارزش پول کشور به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: در چنین شرایطی تزریق پول در جامعه نیز باعث ایجاد تورم و افزایش قیمت مواد اولیه شده است که شهرک‌های صنعتی را به قبرستانی از ماشین آلات تبدیل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز