خبرگزاری کار ایران

توکلی در نطق میان‌دستور مجلس:

اخراج و تعویق حقوق کارگران نشانه رکود تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۷

اقتصاد ایران به شدت به فضای کسب و کار آسیب زده و باعث شده است که از سرمایه گذاری در تولید جلوگیری شود/ سیاست‌های تنظیم اقتصادی و تنظیم بازار دولت درست نیست.

نماینده تهران در نطق میان‌دستور خود بر رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور و حل مشکل اقشار مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی در نطق میان دستور خود گفت: اقتصاد ایران به شدت به فضای کسب و کار آسیب زده و باعث شده است که از سرمایه گذاری در تولید جلوگیری شود. شوک‌های اقتصادی که برای برطرف شدن موانع اقتصادی در کشور مطرح شده نیز هنوز نتوانسته مشکلات را بهبود بخشد.

وی افزود: اخراج کارمندان و کارگران، ناشی از رکود تولید است و باید گفت که طلبکار بودن برخی از کارگران و کارمندان از واحدهای تولیدی و حذف اضافه کاری کارمندان قدرت اسمی حقوق بگیران و مزد بگیران را پایین آورده و این امر باعث شده تا تورم با شدت بالایی فزاینده شود.

نماینده تهران در ادامه به راه حل‌هایی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های تنظیم اقتصادی و تنظیم بازار دولت درست نیست و‌‌ همان هم به صورت صحیح در کشور اجرایی نمی‌شود و باید این سیاست‌ها اصلاح شود.

توکلی خاطرنشان کرد: اگر امروز به دنبال این هستیم که قمیت ارز را کاهش دهیم و این موضوع را کنترل کنیم در شرایطی می‌توانیم این کار‌ها را انجام دهیم که ورود و خروج کالا‌ها را نیز کنترل نماییم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که دریافت اسمی مردم امروز کاهش پیدا کرده است گفت: ما نمایندگان وظیفه داریم که دولت را وادار کنیم تا حداقل سبد مصرفی مردم را در کشور تامین کند و از صادرات جلوگیری نکند چرا که این امر صدمه جدی به تولیدکنندگان وارد خواهد کرد. عدم صادرات باعث خواهد شد تا بازار کسب و کار ارزی به رسمیت شناخته نشود و در اقتصاد ملی نیز صدمات بی‌شماری را وارد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز