خبرگزاری کار ایران

علی دهقان‌كیا:

فرهنگ‌سازی باید به موازات افزایش كیفیت كالای داخلی باشد

نمی‌توان با التماس و تمنا از مردم خواست برای تقویت بخش تولیدی کشور، کالاهای داخلی بخرند. مردم چیزی را می‌خرند که کیفیت بهتری داشته باشد.

ایلنا: عضو کانون شوراهای اسلامی کار تهران وظیفه دولت در شرایط فعلی را تلاش برای افزایش کیفیت کالا‌ها و تولیدات داخلی و کاهش هرینهٔ واحد‌های تولیدی اعلام کرد.

علی دهقان کیا در این باره به ایلنا گفت: دولت می‌بایست به واحد‌های تولیدی که در مسیر افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تولیدات خود گام بر می‌دارند کمک کند.

وی تصریح کرد: زمانی که به این سمت حرکت کنیم استقبال مردم از کالا‌های تولید داخل را مشاهده خواهیم کرد. نمی‌توان با التماس و تمنا از مردم خواست برای تقویت بخش تولیدی کشور، کالاهای داخلی بخرند. مردم چیزی را می‌خرند که کیفیت بهتری داشته باشد.

دهقان کیا در ادامه افزود: البته این بدان معنی نیست که دولت در این زمینه از کار فرهنگی غافل شود و این دو باید به موازات یکدیگر انجام شود.

عضو کانون شوراهای اسلامی کار تهران قاچاق را یکی از موانع مهم پیش روی تولید کنندگان داخلی دانست و اظهار داشت: وقتی جنسی به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود برای آن تعرفه پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل قیمت آن در بازار پایین‌تر خواهد بود و بازار را از آن خود خواهد کرد.

دهقان کیا از دست رفتن صنعت کفش سازی کشور در سال ۶۷ را به دلیل قاچاق کفش‌های ارزان قیمت چینی اعلام کرد که منجر به بیکار شدن نزدیک به ۲۰ هزار کارگر کفش سازی شد. او همچنین نسبت به از دست رفتن صنعت پارچه سازی و لوازم خانگی هشدار داد و وظیفه دولت را حمایت از این صنایع عنوان کرد.

عضو کانون شوراهای اسلامی کار تهران در پایان یکی دیگر از وظایف دولت برای بهبود وضعیت تولیدات داخلی را مقابله با رانت خواری دانست و آن را بلایی بزرگ برای تولیدکنندگان داخلی ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز