خبرگزاری کار ایران

عضو ستاد رفاهی كارگران كشور مطرح كرد:

لزوم تعریف سبد کالای غیر نقدی در کنار دستمزد ۹۲

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۳۵

انتظار می‌رود که حداقل دستمزد در سال آینده از نصف این مبلغ (۵۵۰ هزار تومان) کمتر نباشد اما چون می‌دانیم که کارگران نمی‌توانند توقع دریافت چنین دستمزدی را داشته باشند انتظار داریم که دولت با تخصیص سبد کالای دولتی از تولید حمایت کند.

 یك عضو ستاد رفاهی كارگران كشو گفت: دولت باید برای سال آینده با اختصاص سبد کالای غیر نقدی از کارگران مانند کارمندان حمایت کند.

مهرزاد مویدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: طبق برآورهای کمیته مزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، هم اکنون  یک زندگی عادی برای یک خانواده متوسط یک میلیون و صد هزار تومان در ماه هزینه دارد.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس افزود: بر این اساس انتظار می‌رود که حداقل دستمزد در سال آینده از نصف این مبلغ (۵۵۰ هزار تومان) کمتر نباشد اما چون می‌دانیم که کارگران نمی‌توانند توقع دریافت چنین دستمزدی را داشته باشند انتظار داریم که دولت با تخصیص سبد کالای دولتی از تولید حمایت کند.

مویدی یادآورشد: در حال حاضر کارکنان بخشهای مختلف دولتی از مزایای سبدکالاهای غیر نقدی برخوردار بوده و بدین طریق از حمایت‌های غیر مستقیم دولت بهره‌مند می‌شوند.

مسئول کانون شوراهاس اسلامی استان فارس بابیان اینکه درسالهای اخیر به دنبال هر گونه افزایش مزد و یا بهبود قدرت خرید کارگران، برخی کارفرمایان به نام حفظ و حمایت از تولید گروهی از کارگران خود را درست یا غلط اخراج کرده‌اند، گفت: به همین دلیل و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، کارگران انتظار افزایش آنچنانی دستمزدهای سال ۹۲ را نداشته بلکه از دولت توقع دارند که با اختصاص سبد کالای غیر نقدی از آن‌ها حمایت کند.

این فعال کارگری بایادآوری اینکه در سالهای گذشته کالاهای ضروری کارگران کشور از طریق شبکه بن کارگری توزیع می‌شد گفت: این شیوه توزیع چون دارای ایرادات و ابهاماتی بود منسوخ شد اما با توجه به شرایط کنونی باید شیوه‌ای جدید و کار آمدتری جایگزین آن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز