خبرگزاری کار ایران

استاد تبلیغات دانشگاه تهران:

با برند سازی می‌توان سود نیروی انسانی را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۲

خیلی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی ما بیشتر تمرکزشان روی تولید بوده و نگاه سنتی به این موضوع دارند اما در تجارت مدرن می‌گویند حتی اگر تولید موفقی هم داشته باشیم پیروزی نهایی با کسی است که صاحب برندی قوی در بازار است.

شیوه تولید، تجارت و کسب و کار در کشور ما بسیار سنتی است و نگاه‌ها به بحث تبلیغات، تولید و برند سازی در بعضی مباحث بسیار غیر علمی است. می‌توان با توسعه روشهای نوین تجارت و ایجاد نگاه نو به کسب و کار به رونق آن کمک کرد و به تبع آن سهم نیروی انسانی از سود صنعت و تولید را افزایش داد. استفاده از نظر متخصصان و صاحب نظران اقتصادی و مدیران موفق در عرصه کسب و کار یکی از کاربردی‌ترین و اصولی‌ترین روش‌های حرکت به سمت توسعه و اصلاح سیستم اقتصاد کشور است.

کتاب اصول برند سازی نوشته امیر اخلاصی یک جلد از مجموعه کامل کتب حوزه بازاریابی است که با دیدگاهی نو و علمی حوزه کسب و کار و تولید را مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهد و نویسنده در فصل‌های مختلف کتاب اصول ساخت برند را آموزش می‌دهد.

امیر اخلاصی در مقدمه کتابش عنوان می‌کند: حوزه برند سازی در کشور ما بسیار جدید و نوپا است و صاحبان کسب و کار به تازگی به اهمیت فراوان آن پی برده‌اند. در حالیکه در کسب و کار مدرن برند حرف اول و آخر را می‌زند و شرکت‌هایی که در بازاریابی و برندسازی برای محصولات و خدمات خود موفق عمل می‌کنند می‌توانند به برتری رقابتی نسبت به رقبا نائل شوند.
اصول برند سازی اولین کتاب تألیفی برند در کشور است.

نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کتاب اصول برند سازی و وضعیت کسب و کار کشور گفت: در کسب و کار مدرن خیلی‌ها به جمله قصار مطرح در اقتصاد جهانی معتقدند که «Build the brand same as the build the business» به این معنی که اگر برند شویم به این معنا است که کسب و کار ایجاد کرده‌ایم.

استاد دانشگاه تهران و صنعتی شریف در ادامه اظهار داشت: این کتاب کمک خوبی است به کسانی که می‌خواهند کسب و کار جدید ایجاد کنند و به تولید کنند گان کمک کند که محصول و تجارتشان را تبدیل به برند کنند.

وی در ادامه گفت: خیلی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی ما بیشتر تمرکزشان روی تولید بوده و نگاه سنتی به این موضوع دارند اما در تجارت مدرن می‌گویند حتی اگر تولید موفقی هم داشته باشیم پیروزی نهایی با کسی است که صاحب برندی قوی در بازار است.

اخلاصی با بیان این مطلب که ما باید بدانیم بر چه مسائلی در بازار تأکید کنیم تا بتوانیم محصولمان را تبدیل به برند کنیم گفت: در این کتاب در مورد مفهوم برند صحبت می‌شود و در مورد فرایند برند سازی یعنی اینکه چه مراحلی باید طی شود که یک برند ایجاد شود. ما برای اینکه برند شویم باید با بازار ارتباط داشته باشیم به همین خاطر در این کتاب در مورد نحوه استراتژی پیام جهت ارتباط با بازار توضیح داده شده است.

اخلاصی تشریح کرد: در بخش دیگر کتاب در مورد نحوه اجرای استراتژی پیام صحبت می‌شود و بخش پایانی نیز به موضوع رسانه اختصاص داده شده است چرا که رسانه کانال انتقال اطلاعات به مشتری است و ما استراتژی پیام تدوین شده را در ‌‌نهایت از طریق کانال رسانه به مشتری منتقل می‌کنیم.

استاد برند سازی و تبلیغات دانشگاه صنعتی شریف در پایان اظهار داشت: افراد زیادی به کارآفرینی روی می‌آورند و یک ایده تجاری خوب نیز در ذهن دارند اما به واسطه دارا بودن دیدگاه‌های سنتی و غیر علمی در کارشان موفق نمی‌شوند و نمی‌توانند کسب و کار موفقی ایجاد کنند. این ایده‌ها و کسب و کار‌ها باید تبدیل به برند شود و کارآفرینان باید کاری کنند مردم ادراک خوبی نسبت به ایده آن‌ها پیدا کنند تا بتوانند محصولشان را در جامعه جا بیندازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز