خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قم:

دولت از ظرفیت‌های قم در بخش صنعت استفاده نمی‌كند

کد خبر : ۴۸۰۸۹

هم اکنون تعداد واحد‌های کوچک با نیرو‌های فعال حداقلی در استان به وفور یافت می‌شود اما تعداد واحد‌های بزرگی که بتوانند زمینه اشتغال‌زایی مطمئن تعداد زیادی از کارگران را فراهم کند کم است.

دبیر خانه کارگر قم معتقد است استان قم با وجود ظرفیت‌های فراوان می‌تواند در بخش صنعت به قطبی مهم در مرکز کشور تبدیل شود و این مهم جز با همت مسئولان دولتی محقق نخواهد شد.

اکبر شوکت با بیان این مطلب به ایلنا گفت: استان قم از لحاظ صنعتی و معدنی و همچنین از لحاظ جفرافیایی بدلیل آنكه در مرکز کشور واقع شده و دارای ورودی و خروجی های متعدد شهری و جاده ای است، پتانسیل‌های خوبی دارد و می تواند به یک قطب صنعتی در کشور تبدیل شود.

به گفته این فعال کارگری متاسفانه استفاده خوبی از این ظرفیت  ها از سوی دولت نشده و اقدامات جدی برای صنعتی شدنش صورت نگرفته است.

شوكت درباره جایگاه بخش تولید در ایجاد اشتغال پایدار یادآور شد: با توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر رشد اقتصادی استان و به تبع آن کشور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری برای اشتغال‌زایی پایدار برطرف می‌شود.

او افزود: هم اکنون تعداد واحد‌های کوچک با نیرو‌های فعال حداقلی در استان به وفور یافت می‌شود اما تعداد واحد‌های بزرگی که بتوانند زمینه اشتغال‌زایی مطمئن تعداد زیادی از کارگران را فراهم کند کم است.

دبیر خانه کارگر قم توجه ویژه به جذب فعالان بخش تولید و همچنین سرمایه‌گذاران به استان را مهم خواند و اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مؤثر و گسترده به فعالان بخش تولید و سرمایه‌گذاران کشور در مورد ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی استان قم باید از برنامه‌های اصلی مدیران بخش صنعت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز