خبرگزاری کار ایران

یك مقام كارگری در تهران:

گرانی نان مشكلات معیشتی كارگران را پیچیده‌تر می‌كند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۸

«استفاده از عبارت "افزایش حقوق کارگران" صحیح نیست زیرا دستمزد کارگران هر ساله از تورم عقب‌تر است. در واقع کارگران به دنبال تورم می‌دوند.»

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به انشار خبر حتمی بودن افزایش قیمت نان در روزهای آینده به نقل از مقامات دولتی نسبت به دشوارتر شدن وضعیت معیشتی کارگران ابراز نگرانی کرد.

عبدالله مختاری در این باره به ایلنا گفت: افزایش قیمت نان، وضع معیشتی کارگران را پیچیده‌تر از قبل می‌کند و باید شاهد کاهش تدریجی نان از سفره مزد بگیران باشیم.

وی با ناکافی دانستن افزایش ۲۵ درصدی مزد کارگران در سال جاری و تاثیر منفی قیمت نان بر وضع معیشتی کارگران ادامه داد: استفاده از عبارت «افزایش حقوق کارگران» صحیح نیست زیرا دستمزد کارگران هر ساله از تورم عقب‌تر است. در واقع کارگران به دنبال تورم می‌دوند.

مختاری تاکید کرد: افزایش حقوق یعنی بهتر بخوریم و زندگی کنیم. این در حالی است که کارگران حتی با افزایش ۲۵ درصدی حقوق خود در سال جاری به دنبال یافتن کار دوم و سوم هستند تا بتوانند معیشت خانواده خود را تامین کنند.

این فعال کارگری افزود: نرخ تورمی که اعلام می‌شود واقعی نیست. باید میان تورم عمومی و تورم در سبد معیشتی کارگران تفاوت قائل شویم.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان از رواج فساد اخلاقی در جامعه به دلیل مشکلات معیشتی به وجود آمده انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز