خبرگزاری کار ایران

دبیر کل خانه کارگر:

پیمانكاران از پروژه‌های عمرانی دولت میلیاردی سود می‌برند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۵۶

خلاصه: «دولت عیاش است زیرا به بودجه‌ای که مجلس تصویب می‌کند پایبند نیست و آن را رعایت نمی‌کند. البته مجلس از دولت بد‌تر است که وظیفهٔ نظارتی خود را به درستی انجام نمی‌دهد.»

دبیر کل خانه کارگر از «ساخت و ساز‌های عمرانی» که در دولت دهم صورت می‌گیرد و «سود‌های میلیاردی» که در پشت پرده، نصیب شرکت‌های پیمانکاری می‌شود انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» در هفتمین جشنوارهٔ «اعطای نشان خدمت به قانون کار» که به مناسبت روز جهانی کارگر از سوی اتحادیهٔ پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار می‌شد، گفت: فردای روزی که مجلس برای سد سازی و جاده سازی، بودجه تصویب می‌کند شرکت‌های پیمانکاری نزدیک به دولت، میلیارد‌ها تومان بودجهٔ تصویب شده را میان خودشان تقسیم می‌کنند و‌‌ همان ابتدا، ۱۰ درصد از سهم هر پروژه را برای خودشان بر می‌دارند.

وی در ادامه با انتقاد از عدم امنیت شغلی کارگران تصریح کرد: دولت «عیاش» است زیرا به بودجه‌ای که مجلس تصویب می‌کند پایبند نیست و آن را رعایت نمی‌کند. البته مجلس از دولت بد‌تر است که وظیفهٔ نظارتی خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی، تورم را مساله‌ای خواند که در تمام دنیا به تاریخ پیوسته و مانند بیماری‌های لاعلاج ریشه کن شده است.

او با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که در بهمن ماه سال گذشته با استناد به آمار صندوق بین المللی پول تهیه شد بیان کرد: ایران از نظر تورمی در میان ۲۰ کشور منطقه در رتبهٔ اول و در دنیا در رتبهٔ دوم قرار دارد.

محجوب با انتقاد از وضعیت مدیریت فعلی شهر تهران، بیان کرد: مدیران شهری فعلی، تهران را گران اداره می‌کنند. ما به کسانی در شورای شهر نیاز داریم که تهران را ارزان اداره کنند.

دبیر کل خانه کارگر در پایان از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خواست تا با «حفظ امید» و «پرهیز از غر زدن» به افزایش آگاهی در میان خود و جامعه بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز