خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن خودرو نیرو محرکه خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی نیروی کار در صنعت خودروسازی اصفهان

asdasd

از سال گذشته تا امروز مواد اولیه ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته در حالی که خودرو تنها ۳۰ درصد گران شده است.

رییس انجمن خودرو نیرو محرکه اصفهان با اعلام اشتغال ۲۵ هزار کارگر در صنعت خودروسازی اصفهان در گذشته، از کاهش ۳۰درصدی نیروی کار در این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابراهیم احمدی، با اشاره به وجود ۲۵۰ واحد تولیدی در زمینه خودرو در این استان، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ واحد از این تعداد برای خودروساز‌ها کار می‌کنند که متاسفانه تنها با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالند.

او مهم‌ترین چالش صنعت خودرو را ثابت ماندن قیمت خودرو در برابر گران شدن مواد اولیه دانست و گفت: از سال گذشته تا امروز مواد اولیه ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته در حالی که خودرو تنها ۳۰ درصد گران شده است.

رییس انجمن خودرو نیرومحرکه اصفهان افزایش واردات را یکی دیگر از مشکلات این صنعت عنوان کرد و افزود: طبق آمار ارایه شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت در شش ماه اول امسال نسبت به سال قبل با ۲۹ درصد افزایش واردات روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد مواد اولیه این صنعت از خارج از کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: در مقابل حجم صادرات ما خیلی پایین است.

احمدی ادامه داد: صادرات خودرو بیشتر به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، بلاروس و ونزوئلا و صادرات قطعه به کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و فرانسه صورت می‌گیرد.

رییس انجمن خودرو نیرومحرکه اصفهان با بیان اینکه برای معرفی کالای ایرانی در سطح جهانی اقداماتی مانند شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و ایجاد نمایندگی در خارج از کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شرایط کشور این اقدامات نتیجه‌ای در بر نداشته است.

احمدی خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی داخلی نسبت به قیمت خود از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما در مقایسه با محصولات جهانی کیفیت پایینی دارد.

وی با تاکید بر لزوم ثبات اقتصادی برای حل مشکلات صنعت خودرو تصریح کرد: ارز باید تک نرخی شود تا حتی در صورت گران شدن آن، عده‌ای نتوانند با استفاده از سوبسید و رانت بازار را به دست بگیرند.

رییس انجمن خودرو نیرومحرکه اصفهان اضافه کرد: دولت باید نظارت داشته باشد، اما قیمت‌گذار نباشد در این صورت بازار به صورت رقابتی در می‌آید و کیفیت، قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش مسوولان برای حل مسایل این صنعت تاکنون به جایی نرسیده است، گفت: از سوی استانداری، سازمان و خانه صنعت، معدن و تجارت تاکنون جلسات زیادی برگزار شده و اقداماتی صورت گرفته اما به نتیجه نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز