خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار مازندران:

مطالبه كارگران از دولت، حفظ اشتغال موجود است

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۰

چكیده: «برای رسیدن به حماسه سیاسی و اقتصادی باید بیش از هر زمان دیگر به نیروی کار و تولید توجه كرد./ امروز به‌ دلیل پایین بودن دستمزد کارگران این قشر در بد‌ترین شرایط معیشیتی قرار دارند.»

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار، کارخانجات استان مازندران  یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های كارگران استان مازندران را در كنار ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ اشتغال موجود دانست.

به گزارش ایلنا از ساری، «میرعلی شیرافکن» كه در جشنواره كارآفرینان‌ مازندران سخن می‌گفت، با بیان اینکه پدیده شوم بیکاری در استان مازندران از رشد بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بحران در واحدهای تولیدی باعث کاهش ارائه خدمات به کارگران از سوی کارفرما شده است.

وی افزود: امروز به‌ دلیل پایین بودن دستمزد کارگران این قشر در بد‌ترین شرایط معیشیتی قرار دارند و محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها موجود را درشأن این استان که همه نعمت‌های خدادادی در آن فراوان است شایسته نمی‌دانیم.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کارخانجات مازندران، با ستایش از کارفرمایان واقعی استان، گفت: امروز باید با تعامل و گفتگو با سرمایه‌گذار، در این استان سرسبز ولی محروم فضایی فراهم شود که بتوان امنیت لازم را برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذار به‌وجود آورد.

شیرافکن افزود: همه مشکلات کارگران مختص به تشکل‌ها نیست، بلکه در صورت وجود شناخت از مشکلات کارگر و کارفرما، از دولت انتظار می‌رود با ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب بسته‌های حمایتی، آرامش را برای کارگران و کارفرمایان فراهم کند.

این مقام كارگری تصریح كرد: با توجه به مشکلات عدیده جامعه کارگری و کارفرمایی، این دو قشر به همدلی و همزبانی بیشتری نیاز دارند.

وی با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: برای رسیدن به حماسه سیاسی و اقتصادی باید بیش از هر زمان دیگر به نیروی کار و تولید توجه كرد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار مازندران راه رسیدن به حماسه اقتصادی را توجه به حمایت از تولید ملی ذکر کرد و افزود: حمایت از تولید به معنای حمایت از کار و کارگر ایرانی تلقی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز