خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کفاشان این استان خبر داد:

کاهش ۴۰ میلیونی تولید در صنعت کفش استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۰

چكیده:‌ «در ۸ سال گذشته، سهمیه تولید در صنعت کفش استان اصفهان از ۴۵ تا ۵۱ میلیون به ۱۱ میلیون جفت كفش یا دمپایی و... کاهش داشته است / بسیاری از کارگاه‌های کوچک و سنتی تولید کفش، تعطیل و کارگرانشان بیکار شده‌اند.»

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان از کاهش ۴۰ میلیونی تولید در صنعت کفش این استان طی ۸ سال گذشته خبر داد.

«اکبر زاهدی» در این باره به ایلنا گفت: در ۸ سال گذشته، سهمیه تولید در صنعت کفش استان اصفهان از ۴۵ تا ۵۱ میلیون جفت كفش یا دمپایی و... به ۱۱ میلیون کاهش داشته است.

وی با اشاره به وجود ۴ کارخانه بزرگ و ۴۶۲ کارگاه کوچک تولید کفش استان اصفهان در هنگام ورود دولت آقای احمدی‌نژاد، افزود: سیاست های اقتصادی دولت های نهم و دهم در حوزه صنعت كفش، بسیاری از کارگاه‌های تولیدی کوچک و سنتی را تعطیل و کارگرانشان بیکار كرده است.

این فعال صنفی در ادامه با اشاره به رکود حاکم بر صنعت کفش استان اصفهان بیان کرد: این رکود که ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه، کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات واحدهای تولیدی، واردات کفش‌های چینی و عدم آموزش کارگران است تولید کفش استان را به شدت کاهش داده است.

به گفتهٔ آقای زاهدی، تولیدکنندگان کفش استان برای نوسازی ماشین آلات واحد‌هایشان، نقدینگی ندارند و لازم است وام‌های کم بهره به آنان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: در صورتی که دولت برای رفع کمبود‌ها کمک کند صنعت کفش استان، ظرفیت اشتغالزایی دوبرابری نسبت به شرایط موجود را دارد.

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان در پایان با تاکید بر اهمیت صادرات در صنعت کفش اظهار داشت: دولت باید بازار هدف در سایر کشور‌ها را شناسایی کند تا وجهه صادراتی صنعت کفش استان تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز