خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر تهران:

دولت یازدهم آسیب‌های صنعت از سیاست‌های دولت دهم را ترمیم كند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۸

چکیده: «حمایت نشدن كارآفرینان واقعی و سرمایه‌گذاران صنعتی در واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ تولیدی، عامل انصراف آنان از مشاركت در تولید و هدایت‌شان به سمت بازار دلالی و مسكن شده است.»

دبیر خانه کارگر تهران با اعلام این‌که «بانک‌ها به تعهدات‌شان در خصوص تأمین اعتبارات مالی واحد‌های تولیدی عمل نکردند»، از تعطیلی تعداد زیادی از واحد‌های کوچک به دلیل تامین نشدن اعتبارات بانکی انتقاد کرد.

«اسماعیل حق پرستی» به احیاء کارگاه‌های کوچک برای رونق تولید تاکید کرد و در این باره به ایلنا گفت: طی دو سال اخیر، با تشدید نوسانات ارزی و به تبع بروز بحران واحدهای تولیدی، بسیاری از واحد‌های كوچك تولیدی به دلیل ناتوانی‌ در تأمین منابع مالی تعطیل شده‌اند و این اتفاق تلخ در شرایطی رخ داد كه دولت می‌توانست با پرداخت سهم تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها، مانع بیكاری كارگران این واحدها شود.

این فعال کارگری با ذکر مثالی افزود: بی‌توجهی دولت گذشته به تولید و به خصوص واحدهای كوچك تولیدی باعث شد تولیدی کوچکی همانند «تابلوسازی زاگرس» با حدود ۱۵ کارگر در اطراف تهران كه به تولید تابلو و خازن‌های ساخت تابلو فعالیت داشت تعطیل و كارگرانش بیكار شوند.

دبیر خانه كارگر تهران در ادامه با اشاره به اهمیت نقش نظارتی دولت در واحدهای کوچک تولیدی جهت خروج از رکود اقتصادی، به عملكرد دوگانه دولت دهم اشاره كرد و گفت: در كنار تعطیلی تابلوسازی زاگرس به دلیل بی‌توجهی دولت به مشكلات تولید، واحدهای دیگری هم بودند که به دلیل بیگانه بودن با بازار و شناخت ناكافی از معضلات تولید، با وجود دریافت وام‌های کلان  شکست خورده‌اند.

به گفته این فعال كارگری، حمایت نشدن كارآفرینان واقعی و سرمایه‌گذاران صنعتی در واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ تولیدی، عامل انصراف آنان از مشاركت در تولید و هدایت‌شان به سمت بازار دلالی و مسكن شده است.

این فعال کارگری در خاتمه با تأكید بر ضرورت حمایت دولت یازدهم از صنعت، گفت: صنعت کشور‌ از سیاست‌های اقتصادی دولت دهم آسیب جدی دیده است و ترمیم این آسیب‌ها باید در اولویت دولت جدید قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز