خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شرق تهران طرح كرد:

دشواری كار دولت بدلیل افزایش هزینه‌ها و پرداخت نشدن سهم تولید

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۵۸

چکیده: «كارخانه آزمایش در شرق تهران که تولید کننده لوازم خانگی است و در میان مصرف کنندگان دارای اعتبار است، از آغاز فعالیت دولت نهم بیش ازهزار کارگر داشت اما این کارخانه در پایان دولت دهم با ۱۰۰ کارگر تعطیل شد.»

دبیر خانه کارگر شرق تهران معتقد است بی‌توجهی هشت ساله دولت به تولید ظرف هشت سال گذشته باعث بیكاری بخش قابل  توجهی از جامعه كارگری شده است و دولت یازدهم برای احیاء تولید و ریشه کنی بیکاری راه سختی را در پیش دارد.

 «علی‌اکبر عیوضی» در این باره به ایلنا گفت: افزایش هزینه‌های تولید طی ۸ سال گذشته، بسیاری از تولید کنندگان صنعتی را با چالش‌ در زمینه عدم تعادل میان هزینه و درآمد رو به رو کرده است.

او افزود: در این میان، نرخ بالای سود وام‌های بانکی که عنوان مشارکت را نیز با خود یدک می‌کشند،، باعث شد که شمار زیادی از تولید کنندگان نتوانند در موعد سررسید وام‌های دریافتی خود را به نظام بانکی باز پرداخت کنند.

به گفته دبیر خانه كارگر شرق تهران، در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز دولت سهم ۳۰ درصدی بخش تولید را پرداخت نکرد و در نتیجه اجرای ناقص قانون، بسیاری از کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌ها بزرگ تعطیل شدند و شاغلان آن‌ها به جمعیت جویای کار اضافه شدند.

این فعال کارگری با ذکر مثالی در این باره گفت: كارخانه آزمایش در شرق تهران که تولید کننده لوازم خانگی است و در میان مصرف کنندگان دارای اعتبار است، از آغاز فعالیت دولت نهم بیش ازهزار کارگر داشت اما این کارخانه در پایان دولت دهم با ۱۰۰ کارگر تعطیل شد.

عیوضی در پایان، تولید را اصلی‌ترین راه حل برای از بین بردن مشکلات فعلی اقتصاد ایران دانست و گفت: در صورتی که میزان تولید افزایش پیدا کند، با رشد اقتصادی، تولید ناخالص ملی افزایش می‌بابد و بیکاری ریشه‌کن خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز