خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل این سازمان طرح کرد:

پیش‌بینی بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۸۲

چكیده:‌ «ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در رابطه با استخدام غیر قانونی ۵۰۰ نفر در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تمام استخدام‌ها باید مطابق قانون و بر اساس شایسته سالاری و با آزمون صورت بگیرد و باید اجازه دهید این موضوع را بررسی کنم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار بخشی به دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی را نیازمند منابع بیشتری از دولت دانست و از قیمت‌گذاری مجدد صنایعی که در دولت دهم به جای بدهی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود خبر داد.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که عصر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه برگزار شد گفت: اعتبار بخشی به دفترچه‌ها فرا دستگاهی است و کل دولت را باید درگیرش کنیم. شاید نیاز باشد طرح هدفمندی یارانه‌ها را با این موضوع همسو کنیم.

وی ادامه داد: منظم کردن رابطه بیمار و پزشک، رابطه بیمار و بیمارستان و... از جمله کارهایی است که باید در سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد. مطالعه در این زمینه جزء کارهای ۱۰۰ روز اول دولت است.

ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در رابطه با استخدام غیر قانونی ۵۰۰ نفر در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تمام استخدام‌ها باید مطابق قانون و بر اساس شایسته سالاری و با آزمون صورت بگیرد و باید اجازه دهید این موضوع را بررسی کنیم.

ربیعی در پاسخ به خبرنگاری که از بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرسید بیان کرد: باید صنایعی که در دولت گذشته به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است، فیمت گذاری شوند.

وی افزود: می‌توانم پیش بینی کنم دولت حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. برای دریافت این طلب از دولت، باید دقت کنیم که نه صنایع ورشکسته بلکه صنایع سودآور را از دولت بگیریم تا بتوانیم از اجرای تعهداتمان بر آییم.

این مقام دولتی با اشاره به معدن سنگ آهن گل گهر عنوان کرد: این مصوبه خیلی عجولانه بوده و مالکیت آن مشخص نیست.

وزیر كار در پایان با تاكید بر لزوم ابلاغ حق مسكن و بن كارگری از سوی هیات دولت این موضوع را نیازمند زمان دانست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز