خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته طرح كرد:

ضرورت بازبینی مفاد قرارداد بیمه تكمیلی دی/ معطلی۶ ماهه برای دریافت۴۰ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۲۵

چکیده: «به موجب این قرارداد شرکت بیمه دی در خصوص بیماری‌هایی که شایع بازنشستگان است هیچ تعهدی را نپذیرفته است./ این قرارداد در بی‌اطلاعی کامل کارگران بازنشسته و نمایندگان آن‌ها امضا شده است.»

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تهران گفت: شرکت بیمه دی از نظر قانونی و اخلاقی به تعهدات خود در مورد ارائه خدمات بیمه تکمیلی به کارگران بازنشسته خود داری می‌کند.

«علیرضا فرهادی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد مدیران شرکت بیمه دی قصد دارند با اتلاف وقت و «سر دواندن» بیمه شدگانی که از طریق کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از خدمات بیمه تکمیلی درمانی این شرکت استفاده می‌کنند از انجام تعهدات قانونی شانه خالی کنند.
وی با یادآوری اینکه در حال حاضر کارگران بازنشسته و از کارافتاده بسیاری هر روز برای دریافت مطالبات هزینه درمان خود در ساختمان‌های شرکت بیمه دی واقع در خیابان میرداماد و پارک هنرمندان سرگردان‌اند، گفت: هر روز صد‌ها زن و مرد بازنشسته و سالخورده از اطراف تهران برای دریافت هزینه درمان به بیمه دی مراجعه می‌کنند اما مسئولان این شرکت در اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی آن‌ها را سرگردان می‌کنند تا بلکه از این طریق مراجعان از پیگری مطالبات خود چشم پوشی کنند.
این فعال صنفی جامعه بازنشستگان با یادآوری اینکه قرارداد ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمانی دی بدون بررسی شرایط حقوق و تعهدات طرفین قرارداد میان طرفین امضا شده است، گفت: از جمله مفاد فراموش شده قرارداد این بود که چنانچه فرد بیمه شده تا سقف ۱۰۰ هزار تومان هزینه کرد بتواند در ظرف مدت ۲۴ ساعت مطالبات خود را از شرکت بیمه دریافت کند.
وی افزود: این درحالی است که تعدادی از  بیمه شدگان برای دریافت مبلغ ۴۰ هزار تومان هزینه درمان از حدود ۶ ماه پیش سرگردان‌اند و تاکنون بابت رفت و آمد میان ساختمان‌های بیمه دی مبلغ قابل توجهی را پرداخت کرده‌اند.
فرهادی همچنین از ناعادلانه بودن مفاد قرارداد بیمه تکمیلی خدمات درمانی تكمیلی شركت بیمه دی انتقاد کرد و گفت: به موجب این قرارداد شرکت بیمه دی در خصوص بیماری‌هایی که شایع بازنشستگان است هیچ تعهدی را نپذیرفته است.
وی افزود: به عنوان مثال نیاز به عینک و خرابی دندان شایع‌ترین گرفتاری بیمه شدگان بازنشسته است اما شرکت بیمه دی در این خصوص هیچ خدماتی را به بیمه شدگان ارائه نمی‌دهد.
به گفته فرهادی از آنجا که این قرارداد در بی‌اطلاعی کامل کارگران بازنشسته و نمایندگان آن‌ها امضا شده است، باید یک وکیل و پزشک متعهد و متعمد مفاد این بیمه نامه را ارزیابی کنند تا حقی از بیمه شدگان ضایع نشود، زیرا در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که با افزایش حق بیمه  این نابسامانی‌ها متوقف شوند.
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان تهران بابیان اینکه چنانچه سازمان تامین اجتماعی مانند گذشته به تعهدات خود در زمینه ارائه خدمات درمانی رایگان عمل می‌کرد کارگران بازنشسته و از کار افتاده هیچگاه برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی اقدام نمی‌کردند، گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توقع داریم تا به وعده خود مبنی بر بازگرداندن اعتبار دفترچه‌های بیمه عمل کند زیرا در دوران بازنشستگی نیازهای درمانی افراد افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز