خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس کارگری:

مجلس با تحمیل بار مالی، تأمین اجتماعی را ناکارآمد کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۸

چکیده: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به جای تحمیل هزینه‌های این چنینی به سازمان تامین اجتماعی، درصدد تاسیس صندوق جدیدی برای ارائه خدماتی حمایت‌های اجتماعی باشند».

یک کار‌شناس کارگری گفت: مصوبه اخیر مجلس در خصوص اعطای فرصت بازنشستگی به افرادی که تنها یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته‌اند اقدام نادرستی بود.

«علیرضا حیدری» درباره قانونی که اخیرا در مجلس به تصویب رسیده است و طبق آن بیمه‌شدگان در صورت داشتن شرایط سنی و تنها یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه، امکان پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه ده ساله خود و بازنشستگی را پیدا می‌کنند، به ایلنا گفت: نمایندگان مجلس با این موصبات باعث ناکارآمدی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی شده‌اند.
وی یادآور شد: با این مصوبه افراد با پرداخت کردن حداقل ۱۰ سال حق بیمه می‌توانند مانند سایر بازنشستگان و مستمری بگیران از مزایای خدمات درمانی رایگان استفاده کنند. این در حالی است که خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بصورت مشاع بوده و به تمامی بیمه شدگان اجباری فارغ از سابقه پرداخت بطور یکسان تعلق می‌گیرد.
وی افزود: از آنجا که با مصوبه جدید افراد می‌توانند بدون رسیدن به شرایط قانونی ترک کار از مزایای خدمات درمانی و دریافت مستمری دوران بازنشستگی و ازکار افتادگی بهره‌مند شوند، دیگر انگیزه برای حضور در بازار کار باقی نمی‌ماند.
وی افزود: این مسئله باعث خروج زودهنگام بیمه شدگان از بازار کار می‌شود که نتیجه آن افزایش سرسام آور هزینه‌های بخش درمانی است.
حیدری افزود: در شرایطی که بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به دلیل ناتوانی این سازمان در انجام وظایفش به بیمه‌های تکمیلی روی آورده‌اند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به جای تحمیل هزینه‌های این چنینی به سازمان تامین اجتماعی، درصدد تاسیس صندوق جدیدی برای ارائه خدمات حمایتی باشند.
این کار‌شناس کارگری در خاتمه گفت: در این صندوق که ویژه ارائه خدمات به افراد خاص است، دولت اعتبارات لازم برای ارائه خدمات حمایتی به افراد خاص را به عهده خواهد گرفت و بدین ترتیب از تعهدات مالی سازمان تامین اجتماعی کاسته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز