خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی:

با مصوبه جدید مجلس، تمامی كارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۹

طبق مصوبه جدید مجلس سقف و سهمیه بیمه کارگران ساختمانی برداشته شده است/ کمیته‌ای سه جانبه به امر نظارت بیشتر و رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان، خواهد پرداخت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: اجرای مصوبه بیمه کارگران ساختمانی منتظر نظر نهایی شورای نگهبان است.

اکبر شوکت با اشاره به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی درخصوص بیمه کارگران ساختمانی، به ایلنا گفت: اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است که این امر می‌تواند گامی مثبت در جهت بیمه شدن این قشر زحمت کش و آسیب پذیر جامعه باشد.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه بدون هیچ شرایط سهمیه‌ای حق تمامی کارگران است، افزود: طبق مصوبه جدید مجلس سقف و سهمیه بیمه کارگران ساختمانی برداشته شده است و ما امیدواریم با اجرای این مصوبه همه کارگران ساختمانی بیمه شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور اعلام کرد که طبق این مصوبه کمیته‌ای سه جانبه با حضور نمایندگانی از وزارت کار و چهار نماینده از کمیسیون بهداشت و درمان، برنامه و بودجه و محاسبات، عمران و اجتماعی مجلس با همکاری انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی به امر نظارت بیشتر و رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان، خواهد پرداخت.

او در خاتمه تاکید کرد‌: با اجرای این مصوبه که با رای نمایندگان مجلس نهایی شده و هم اکنون به شورای نگهبان ارسال شده است، همه کارگران واقعی ساختمانی بدون محدودیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز