خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان:

تغییرات دولتی، قانون تامین اجتماعی را تخریب می‌كند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۰

طراحان این تغییرات متوجه باشند که این قضیه به حیات و زندگی کارگران گره خورده است و امکان دارد که جامعه کارگری، عکس العمل شدیدی را از خود نشان دهد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان از عدم تناسب «اصلاحات صورت گرفته بر قانون تامین اجتماعی» با «شرایط بحرانی اقتصاد کشور» انتقاد کرد و گفت: افزایش سن بازنشستگی، به معنی محول کردن بار مشکلات اقتصادی بر دوش کارگران است.

علی یزدانی در این باره به ایلنا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نمی‌توان هیچ گونه ثباتی را برای معیشت کارگران متصور بود. اصلاحات صورت گرفته بر قانون تامین اجتماعی هیچ تناسبی با شرایط بحرانی اقتصاد کشور ندارد. 
وی در ادامه تصریح کرد: ما به شدت به پیش نویس لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی معترض‌ایم. در تهیهٔ این پیش نویس، هیچ گونه نظری از فعالان کارگری خواسته نشده است. در این شرایط همین مواد حمایتی اندک قانون فعلی را نیز می‌خواهند حذف و تعدیل کنند.
این فعال کارگری با تاكید بر نارضایتی جامعه کارگری از پیش نویس مطرح شده اظهار داشت: طراحان این تغییرات متوجه باشند که این قضیه به حیات و زندگی کارگران گره خورده است و امکان دارد که جامعه کارگری، عکس العمل شدیدی را از خود نشان دهد.

یزدانی ادامه داد: این تغییرات نه اصلاح بلکه تخریب است. اگر می‌خواهند از کارگران حمایت کنند همین قانون فعلی را به درستی اجرا کنند. برای مثال قانون الزام درمان که مصوب مجلس در سال ۱۳۶۸ است همچنان به طور کامل اجرا نشده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان گفت: این اصلاحات، خدمات سازمان در بخش درمان را کاهش می‌دهد. کسانی که این پیش نویس را تدارک دیده‌اند منافع کار و تولید را در نظر نگرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز