خبرگزاری کار ایران

روزشمار قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای از طریق سامانه پیام‌کوتاه

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۹۸

سازمان تامین اجتماعی به منظور اطلاع رسانی در خصوص مهلت اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای برای كارفرمایان پیامك ارسال می‌كند.

 در راستای آگاهی کارفرمایان درخصوص نحوه و مهلت زمان اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای، اداره‌کل روابط عمومی از آبان‌ سال‌جاری نسبت به ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی با بهره‌مندی از سیستم پیام کوتاه اقدام کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مجموعه پیام‌های اطلاع‌رسانی برای تمامی تشکل‌های و انجمن‌های صنفی کارفرمایی در سراسر کشور به طور روزانه در دو نوبت صبح و عصر از طریق سامانه پیام کوتاه ارسال می‌شود.
بنا بر این گزارش، قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای در پی مصوبه مجلس و با دستور دکتر مرتضوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از مهر سال‌جاری به اجراء درآمد. براساس این قانون تمامی کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی که دارای بدهی‌های قطعی لغایت اسفند 1390 هستند، می‌توانند برای بهره‌مندی از قانون بخشودگی جرائم حداکثر تا 30 آذر سال‌جاری به شعب تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنند.
کارفرمایان به منظور استفاده از تسهیلات این قانون می‌بایست با تکمیل فرم مربوطه، درخواست کتبی خود را مبنی بر پرداخت یکجا یا اقساطی بدهی‌های معوقه لغایت اسفند 1390، به شعب سازمان ارائه دهند.
براساس این دستورالعمل که در اجرای بند 9 ماده واحده قانون بودجه سال 91 مصوب مجلس شورای‌اسلامی و مصوبه هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی به اجراء درآمده است، درصورتی که کارفرمایان درخواست کتبی خود را مبنی بر پرداخت نقدی بدهی‌های قطعی معوقه لغایت اسفند سال 90، حداکثر تا پایان آذر به سازمان ارائه نموده و مبلغ مربوطه را به صورت یکجا تا تاریخ یادشده از طریق یکی از بانک‌های عامل به حساب سازمان واریز کنند، از پرداخت 90 درصد جرائم متعلقه (جرائم تأخیر تأدیه حق‌بیمه و بیمه‌بیکاری و تأخیر یا عدم ارسال لیست) معاف خواهند بود.
چنانچه کارفرمایان قادر به پرداخت کل بدهی‌های قطعی معوقه لغایت اسفند 1390 به صورت یکجا نباشند، می‌توانند درخواست کتبی خود را مبنی بر تقسیط بدهی‌ها طبق فرم مربوطه ارائه نموده و پس از توافق با شعبه مربوطه، اقساط را در سررسیدهای تعیین شده پرداخت نمایند و از بخشودگی جرائم متعلقه به ازاء هر ماه 10درصد کاهش جرائم به ترتیب ذیل بهره‌مند شوند:
1- درصورت پرداخت قسط اول (30/10/91) تا سررسید قسط بعدی از بخشودگی معادل 80درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
2- درصورت پرداخت قسط دوم (30/11/91) تا سررسید قسط بعدی از بخشودگی معادل 70درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
3- درصورت پرداخت قسط سوم (30/12/91) تا سررسید قسط بعدی از بخشودگی معادل 60درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
4- درصورت پرداخت قسط چهارم (31/1/92) تا سررسید قسط بعدی از بخشودگی معادل 50درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
5- درصورت پرداخت قسط پنجم (31/2/92) تا سررسید قسط بعدی از بخشودگی معادل 40درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
6- درصورت پرداخت قسط ششم (31/3/92) تا سررسید قسط بعدی از بخشودگی معادل 30درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
7- درصورت پرداخت قسط هفتم (31/4/92) تا سررسید قسط بعدی از بخشودگی معادل 20درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز