خبرگزاری کار ایران

بازرس اداره کل کار مازندران مطرح كرد:

لزوم گواهی آموزش ایمنی كارگران برای كاهش حوادث ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۳۶

برای کاهش حوادث در بخش کارگران ساختمانی، گواهی دوره آموزش ایمنی برای کارگران صادر شود/ به همین نسبت پیمانکاران ساختمانی نیز ملزم به داشتن کارت ایمنی بخش کارگری باشند.

بازرس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در ۸ ماهه سال جاری، ۱۴ کارگر ساختمانی در اثر حوادث فوت کردند.

حسن غلامی در اولین همایش ایمنی کارگران ساختمانی مازندران اظهار داشت: در هر پروژه ساختمانی که در مازندران در حال اجرا است، تابلو‌هایی از مجری طرح و ناظر به چشم می‌خورد، اما برای اجرای پروژه کسی نامی از ناظر ایمنی مشاهده نمی‌کند. وی با اعلام اینکه حوادث کارگران ساختمانی در مازندران غیرقابل مقایسه با حوادث صنعت است، گفت: حوادث کارگران ساختمانی در جهان جزو ۱۰ شغل خطرناک محسوب می‌شود و در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.

بازرس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: با کمی رعایت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، جلوی مشکلات و حوادث گرفته می‌شود. وی با انتقاد از نحوه بستن داربست‌ها که در کارگاه‌ها به‌کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: داربست‌های موجود در کارگاه‌ها اگر سقوط نکند، دارای اشکال است.

غلامی در ادامه تعداد حوادث بخش کارگری در مازندران در سال ۸۹ را ۵۹۵ مورد عنوان کرد و افزود: نصف حوادث ثبت شده در بخش کارگری مربوط به کارگران ساختمانی بود. این مسئول عنوان کرد: برای کاهش حوادث در بخش کارگران ساختمانی، گواهی دوره آموزش ایمنی برای کارگران صادر شود. وی اضافه کرد: به همین نسبت پیمانکاران ساختمانی نیز ملزم به داشتن کارت ایمنی بخش کارگری باشند و هر دو صنف ملزم به رعایت نکات ایمنی باشند.

بازرس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه به آمار حوادث در بخش کارگران در ۸ ماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: میزان فوتی‌های ناشی از کار در بخش کارگران، تاکنون ۱۷ مورد بود که سه مورد در بخش صنعت رخ داد و ۱۴ مورد دیگر مربوط به کارگران ساختمانی بود. وی تأکید کرد: ۵۰ درصد حوادث در بخش کارگری مربوط به کارگران ساختمانی است. این مسئول در پایان مهم‌ترین اصل در کاهش حوادث کارگری را ترغیب نیرو‌ها برای آموزش اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز