خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر خراسان شمالی مطرح كرد:

محرومیت روستائیان و عشایر از خدمات بیمه‌ عامل بروز مشکلات بدوی

asdasd

اغلب مردم در مناطق روستایی و عشایری این استان به جهت عدم آگاهی از این خدمات تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

یك فعال كارگری در خراسان شمالی معتقد است اطلاع‌رسانی نامناسب از مزایای بیمه و نگرش سنتی به مفهوم جامعه باعث شده است كه بخش اعظم مردم این استان را كه روستائیان و عشایر تشكیل می‌دهند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌ای نبرند.

فرهاد هدایتی، دبیر خانه كارگر خراسان شمالی در این باره به ایلنا گفت: از مجموع ۸۴۰ هزار نفر جمعیت کل استان، فقط ۲۱۰ هزار نفر از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی برخوردار هستند.

او میزان پوشش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی در این استان را حدود ۷۰ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: اغلب مردم در مناطق روستایی و عشایری این استان به جهت عدم آگاهی از این خدمات تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

این فعال كارگری در ادامه محرومیت كشاورزان و دامداران خراسان شمالی از خدمات بیمه را عامل بروز مشكلات بدوی و اولیه‌ای دانست كه زندگی این خانواده‌های تولیدكننده و زحمت‌كش را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

هدئایتی اطلاع رسانی از انواع خدمات بیمه‌ای از جمله تامین اجتماعی و بیمه مخصوص روستائیان و عشایر را برای آن دسته از مردمی که در این مناطق زندگی می‌کنند بسیار ضعیف ارزیابی كرد و اظهار داشت: دولت باید برای حمایت از بخش سنتی جامعه به ویژه در بحث پوشش بیمه‌ای آنان زیرساختهایی را فراهم کند تا عموم بتوانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

دبیر خانه كارگر خراسان شمالی با اشاره به مزایای بیمه روستائیان تصریح کرد: بازنشستگی، از کار افتادگی ناشی از کار و حمایت از خانواده‌های بیمه شده بعد از فوت بیمه گزار از جمله مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز