خبرگزاری کار ایران

یك كارگر بازنشسته صنایع نساجی:

مستمری بازنشستگان كفاف زندگی آبرومند را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۳۸

«میزان افزایش مستمری بیمه شدگان بازنشسته و از کار افتاده حتی از حداقل نرخ تورم اعلام شده بانک مرکزی کمتر است./ مسئولان سازمان تامین اجتماعی نباید بابت افزایش ناچیز مستمری‌ها منت بگذارند بلكه باید طبق قانون تامین اجتماعی نرخ تورم را ملاك تعیین مستمری‌ها قرار دهند.»

یک کارگر بازنشسته صنایع نساجی با انتقاد از افزایش ناچیز مستمری‌ بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، گفت: مقرری کارگران بازنشسته و از کارافتاده با وضعیت اقتصادی هیچ تناسبی ندارد.

نبی‌الـله مختاری كه برای بیان اعتراضش به تعیین مستمری بازنشستگان به دفتر ایلنا آمده بود، اظهار داشت: میزان افزایش مستمری بیمه شدگان بازنشسته و از کار افتاده حتی از حداقل نرخ تورم اعلام شده بانک مرکزی نیز کمتر است و در این شرایط بازنشستگان توان ادامه زندگی متناسب با شئونات سن و سال‌شان را ندارند.
وی با بابیان اینکه بانک مرکزی در گزارش اسفند ماه خود نرخ تورم را بیش از ۳۱ درصد اعلام کرده بود، گفت: در چنین شرایطی شاهد آن بودیم که سازمان تامین اجتماعی مستمری کارگران را بازنشسته و از کار افتاده را تنها ۲۵ درصد افزایش داده است.

این کارگر بازنشسته كارخانه‌های چیت ری و اطلس بافت ادامه داد: به استناد گزارشهای مورد تایید سازمان تامین اجتماعی، حدود ۳۸ سال كار كرده‌ام و هر ماه حق بیمه پرداخت كرده‌ام و امروز باید با مستمری ۷۰۰ هزار تومانی هزینه‌های خود و خانواده‌ام را تامین کنم.
وی بابیان اینکه بسیاری از بازنشستگان و از کارافتادگان مثل من زندگی می‌کنند، گفت: منابع سازمان از محل حق بیمه کارگران تامین شده است، بنابراین مسئولان سازمان تامین اجتماعی نباید بابت افزایش ناچیز مستمری‌ها منت بگذارند بلكه باید طبق قانون تامین اجتماعی نرخ تورم را ملاك تعیین مستمری‌ها قرار دهند.
مختاری بابیان اینکه در خانواده کارگران بازنشسته به دلیل کهولت سن هزینه‌های درمانی به نسبت خانواده‌های کارگران شاغل بیشتر است، و بازنسشتگان باید از نظر خوراک مراقبت‌های خاصی را رعایت کنند، پرسید: با این مستمری چگونه می‌توان از عهده مخارج یك زندگی آبرومند برآمد.
وی درعین حال یادآور شد که در خانواده بیشتر بازنشستگان افراد جوان جویای کار نیز حضور دارند و بنابراین ناخواسته هزینه آن‌ها نیز از محل مستمری بازنسشتگی تامین می‌شود.

این کارگر بازنشسته كه پارچه نوشته‌ای در اعتراض به میزان مستمری امسال بازنشستگان در دست داشت، در پایان گفت: وقتی به دلیل واردات بی‌رویه امکان اشتغال از جوانان سلب می‌شود بازنشستگان بصورت غیر مستقیم مسئول تامین هزینه‌های آن‌ها خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز