خبرگزاری کار ایران

اصلاح اطلاعات رسانه‌ها:

جزئیات کشته شدن دو کارگر در معدن کوشک بافق

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۸۵

خلاصه: «عصر روز گذشته دو کارگر در حین کار در معادن سرب روی کوشک بافق بر اثر سقوط از ارتفاع ۴۰ متری جان خود را از دست دادند.»

در حالی که رسانه‌ها از وقوع حادثه ریزش معدن در بافق استان یزد و کشته شدن دو کارگر در شامگاه دو شنبه خبر می‌دهند، یک منبع کارگری در این معدن علت حادثه را سقوط از نردبان و زمان حادثه را سه و نیم بعد ازظهر دیروز اعلام کرد.

عصر روز گذشته دو کارگر در حین کار در معادن سرب روی کوشک بافق بر اثر سقوط از ارتفاع ۴۰ متری جان خود را از دست دادند.

علی خانی، عضو شورای کارگری معدن سرب روی کوشک بافق در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: عصر دیروز (حدود ساعت سه و نیم) دو کارگر در حین کار مشغول بالا رفتن از دبیل (وسیله نردبانی شکل) در معادن سرب وروی بودند که ناگهان با لغزش پای یکی از کارگران و افتادن بر روی کارگر دوم، هر دو آنان از ارتفاع ۴۰ متری سقوط می‌کنند و بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهند.
او افزود: این دو کارگر به نام‌های «جواد غنی‌پور» و «حسین زراشکی» هر دو متاهل و اهل شهرستان بهاباد هستند که در شیفت عصر معدن کوشک مشغول کار بودند.

این نماینده کارگران در معادن سرب وروی در ارتباط به سوابق کار این دو کارگر عنوان کرد: این کارگران از خرداد ماه سال ۹۰ بصورت قرار دادی در این معدن مشغول بکار شده‌ بودند.

به گفته وی بعد از حادثه کشته شدن این دو کارگر، نیروهای امدادی و پلیس، در محل حادثه حاضر شدند واقدامات لازم را انجام داده‌اند و هم اکنون اجساد این کارگران در سردخانه بافق نگهداری می‌شود وقرار است راس ساعت چهار عصر امروز اجساد این کارگران تشیع شود.

این عضو شورای کارگری معدن سرب روی همچنین تصریح کرد: علت حادثه از سوی نمایندگان پزشکی قانونی و بازرسین اداره کار در دست پی گیری است وهنوز نتیجه‌ای از کار بازرسی آنان اعلام نشده است.

گفتنی است معدن سرب و روی کوشک در فاصله ۴۵ کیلومتری بافق قرار دارد که در حال حاضر به دو صورت روباز و تونل از آن سنگ استخراج می‌شود. این معدن ۲۰۰ متر عمق دارد و در آن ۴۰ کیلومتر تونل حفر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز