خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

نقش تشکل‌های كارگری باید باز تعریف شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۴

چكیده: «تشکل‌های کارگری فعالانه نظرات خود را برای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه اصلاح قانون کار ارایه کنند.»

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود و فعالیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های كارگری یکی از بسترهای لازم برای نهادینه کردن مردمسالاری دینی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، «محمد اسماعیل سعیدی» که در نخستین همایش تجلیل از فعالان جامعه کارگری آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با بیان اینکه تحقق مطالبات قانونی کارگران، باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: باید نقش تشکلات مردم نهاد کارگری در احقاق مطالبات و تحقق تصمیمات این حوزه تبیین شود.

وی بر ضرورت بازتعریف از جایگاه این تشکلات تأکید کرد و گفت: باید موانع حمایت از تشکلات کارگری رفع و شفاف سازی کاملی در این زمینه صورت گیرد.

سعیدی با بیان اینکه تاکنون نقش تشکل‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌ها به خوبی مشخص نشده است، گفت: قانون باید این جایگاه را به طور کامل مشخص کرده و مسئولین بدانند که این نهادها تا چه میزان می توانند به ایفای نقش بپردازند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به لایحه اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: اصلاح قانون کار به صورت لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مطرح است و بایستی موارد اصلاحی در بازنگری این قانون بصورت کارشناسی شده و فنی بررسی شود که برای رسیدن به این منظور از تمامی فعالان این حوزه انتظار می‌رود نظرات و پیشنهادات خود را به کمیسیون اجتماعی مجلس ارایه کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز