خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر این استان خبر داد:

14 هزار کارگر ساختمانی كردستان در انتظار بیمه

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۹

چكیده: «با وجود اینکه مجلس قانون حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را مصوب کرده، اماهنوز اقدامی جهت حذف یا افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی صورت نگرفته است.»

دبیر خانه کارگر استان کردستان ضمن اعلام اینکه هنوزسهمیه بیمه کارگران ساختمانی این استان مشخص نشده است، خواستار حذف سهمیه بیمه این کارگران درسال جاری شد.

«عباسعلی صفری» با بیان اینکه در چند سال اخیر تعداد كارگران ساختمانی كه در استان متقاضی دریافت بیمه تامین اجتماعی بوده‌اند بیش از 34 هزار نفر بوده است، به ایلنا گفت: از سال 88 حدود 19 هزار کارگر در صنعت ساختمان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و مابقی در انتظار هستند.

این فعال كارگری در كردستان افزود: در سالهای 91,90,89,88 به ترتیب 7هزار، 5هزار، 4هزارو 6 هزار و 100 سهمیه بیمه كارگران ساختمانی به استان کردستان تعلق گرفته است، این در صورتی است که این میزان سهمیه در مقایسه با تعداد ثبت نام کنندگان در هر سال، بسیار ناچیز است.

دبیر خانه کارگر در این باره اضافه کرد: از مجموع کارگران ساختمانی که متقاضی بیمه تامین اجتماعی در استان کردستان، حدود دو سوم آنان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و سایر کارگران ساختمانی که تعداد آنان به 14 هزار نفر می رسد در انتظار به سر می‌برند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه هنوز سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان برای سال جاری مشخص نشده است، اظهار داشت: با وجود اینکه مجلس قانون حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را مصوب کرده، اماهنوز اقدامی جهت حذف یا افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز