خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشكوستان جامعه كارگری:

كارگران اجازه ادغام تامین اجتماعی در بیمه سلامت را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۳

چكیده: «طبق شرع، قانون مدنی، قانون اساسی و قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان تعلق دارد/اجازه نخواهیم داد که گروهی پزشک بر اموال كارگران سیطره پیدا کنند.»

رئیس اتحادیه پیشكوستان جامعه كارگری با انتقاد از سخنان روز گذشته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مبنی بر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت، گفت: بهتر است آقای احمدی‌نژاد در آخرین روزهای عمر دولتش اجازه بیان چنین سخنان عجیبی را به مدیران زیر مجموعه‌اش ندهد.

«حسن صادقی» در گفتگو با ایلنا ضمن اشاره به اینکه طبق شرع، قانون مدنی، قانون اساسی و قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، بخش درمان سازمان تامین اجتماعی حق الناس بوده و به صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان و مستمری بگیران تعلق دارد گفت: بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی اعم از مستقیم و غیر مستقیم، حاصل حق بیمه کارگران است و ما اجازه نخواهیم داد که گروهی پزشک بر این اموال كارگران سیطره پیدا کنند.

رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری در ادامه با استناد به قانون برنامه توسعه پنجم که بخش درمان سازمان تامین اجتماعی را از ادغام در سازمان بیمه سلامت کشور مستثنی كرده است، گفت: معلوم نیست كه چرا علیرغم صراحت این قانون، برخی از پزشکان بدنبال دور زدن قانون و تعدی و تجاوز به اموال و املاک بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی بابیان اینكه دولت حق ندارد چنین مجوزی را بدهد، گفت: جامعه کارگری اجازه نخواهد داد که هیچ یک از بخشهای سازمان اعم از درمان مستقیم، غیر مستقیم و سرمایه گذاری از بدنه سازمان جدا شود.

صادقی با انتقاد از برخی مدعیان جامعه کارگری که بجای دفاع از کیان سازمان تامین اجتماعی برای جلب رضایت شاکیان خصوصی یک نفر تلاش می کنند، گفت این افراد نان به نرخ روز خور بایستی در آینده پاسخگوی اقدامات دور از شان جامعه کارگری خود باشند.

این فعال كارگری با اعلام اینکه ظاهراً دولت فعلی در آخرین روزهای عمر خود چون نیاز به رای جامعه کارگری ندارد و با توجه به اینکه تمامی توجهات (مجلس، قوه قضائیه، دیوان عدالت، رسانه ها و...) به انتخابات معطوف شده است می خواهد تیشه به ریشه تامین اجتماعی بزند. به همین خاطر از مقام معظم رهبری استمداد و درخواست می‌كنیم قبل از اینکه جامعه کارگری در مقابل این اقدام بیاستد و ناخواسته هزینه‌ای برای نظام فراهم نمایند با تعیین یک نماینده ویژه در سازمان تامین اجتماعی، اجازه تعدی و تجاوز به حق الناس را به مدیران دولت فعلی ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز