خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه تعاونی مسکن کارگران خواستار شد:

الزام پیمانكاران به جذب كارگران ساختمانی از طریق دفاتر رسمی

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۴

چكیده: «سازندگان و پیمانکاران باید مکلف شوند كه تنها از طریق این دفاتر نیروی کار مورد نیاز خود را تامین كنند./ برای ساماندهی کارگران ساختمانی باید دفاتر خدمات ساختمانی در مناطق تهران تشکیل شود و این امر باید اولویت دور چهارم شوراها باشد.»

مدیر عامل اتحادیه تعاونی مسکن کارگران ایران گفت: برای ساماندهی کارگران ساختمانی باید دفاتر خدمات ساختمانی در مناطق تهران تشکیل شود و این امر باید اولویت دور چهارم شوراها باشد.

«محسن سرخو» درباره اقدامات شواری شهر تهران در زمینه ساماندهی کارگران صنوف ساختمانی، به ایلنا گفت:‌ ساماندهی کارگران ساختمانی از سال ها قبل در دستور کار مجریان قانون نظام مهندسی ساختمان و همچنین شهرداری تهران بوده است، ولی هیچگاه به طور جدی پیگیری نشده تا به سرانجام برسد.

وی با بیان اینكه به منظور ساماندهی کارگران ساختمانی باید دفاتر خدمات ساختمانی در مناطق تهران تشکیل شود، افزود: همچنین باید سازندگان و پیمانکاران مکلف شوند كه تنها از طریق این دفاتر نیروی کار مورد نیاز خود را تامین كنند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مسکن کارگران ایران با تاكید بر اینكه سامان دادن به فعالیت کارگران و صنوف ساختمانی یکی از اقدمات مهمی است که شورای شهر چهارم باید آن را در اولویت كاری خود قرار دهد،اعلام كرد:‌ اگر كارفرما، پیمانکار یا مالکان واحدهای مسکونی برای احداث یا تعمیرات تمامی فعالیت‌های ساختمانی با مراجعه به دفاتر خدمات ساختمانی منطقه، کارگر مورد نیاز خود را بکار گیرند با این كار آن فرد نسبت به تجربیات و مهارت کارگران نیز اطمینان حاصل می‌كند.

به گفته كاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران، با این اقدام مشکل امنیت شغلی، بیمه و سایر مزایای این کارگران نیز حل و فصل می‌شود.

سرخو با اشاره به اینكه یكی از شیوه‌های تاسیس دفاتر خدمات ساختمانی در قالب تعاونی است، ادامه داد:‌ با این اقدام همه کارگران واجد شرایط هر منطقه‌ای در این دفاتر عضو خواهند بود.همچنین این شیوه، نظارت‌های مطرح در قانون نظام مهندسی را نیز تهسیل می‌كند. شهرداری‌ها هم با ارائه مجوز به این دفاتر نظارت مناسب‌تری بر روند ساخت و سازهای شهری خواهند داشت.

وی درباره بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، گفت:‌ از آنجا که در تهران چند گسل زلزله خیز با خطر نسبی بالا وجود دارد، از این رو باید مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی از اولویت شهرداری و شورای شهر باشد چرا كه هرگونه کندی و سستی در این زمینه می تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را برای شهروندان به بار آورد.

به گفته مدیر عامل اتحادیه تعاونی مسکن کارگران، به كارگیری از تمامی ظرفیت‌های شهرداری‌ها، سیستم بانکی، استفاده از مشورت‌های لازم نظیر تراکم تشویقی و اولویت دادن بودجه به طرح‌های بافت های فرسوده، می تواند کمک موثری به تسریع در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد.

وی با اشاره به اینكه ساکنان واحدهای مسکونی واقع در طرح تعریض معابر یا سایر کاربری‌های خدمات شهری، اجازه نوسازی و بازسازی واحد خود را ندارند، تصریح كرد:‌ این واحدها در مقابل زلزله مقاوم نیستند و خدای ناکرده با اولین لرزش فرو می ریزند، بنابراین باید با قید فوریت و با اولویت شهرداری، این واحدها را تعیین تکلیف کرد و پس از خریداری طرح های مصوب را به اجرا گذارد.

سرخو همچنین تصریح كرد:‌ در مورد بافت‌های فرسوده‌ای که شهرداری در آن طرح خاصی ندارد مناسب‌تر است که مشوق هایی برای تعاونی‌های مسکن کارگری و کارمندی گذاشته شود و با همکاری سیستم بانکی این بافت‌ها خریداری و برای افراد فاقد مسکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز