خبرگزاری کار ایران

بیاینیه مطالبات سازمان‌های جامعهٔ مدنی ایران/

سه جانبه گرایی راه برون رفت از بحران‌های فراروی جامعه مدنی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۴

چكیده: «در این بیانیه بر ایجاد ساز و کاری برای گفتگوی اجتماعی میان دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی، سه جانبه گرایی در عرصه کار و پاسخگویی به مطالبات صنفی کارگران تاکید شده است.»

سازمان‌های جامعهٔ مدنی ایران در بیانیهٔ مطالبات خود خطاب به نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، سه جانبه گرایی در عرصه روابط کار را راه برون رفت از بحران‌های فراروی جامعه ایرانی دانسته‌اند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته سازمان‌های جامعه مدنی ایران نشستی را با حضور نمایندگان تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد. 

بیانیهٔ مطالبات سازمان‌های جامعهٔ مدنی ایران در پایان این نشست برای نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرائت شد.

در این بیانیه بر «ایجاد ساز و کاری برای گفتگوی اجتماعی میان دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی»، «سه جانبه گرایی در عرصه کار» و «پاسخگویی به مطالبات صنفی کارگران» تاکید شده است.

«تصویب کنوانسیون‌های آزادی انجمن‌ها و حمایت از حق تشکل، سازماندهی و مذاکره دسته جمعی، رعایت حداقل سن کار، ممنوعیت کار کودک و اقدام فوری برای محو بد‌ترین اشکال کار آن و اجرای سایر کنوانسیون‌های حقوق بنیادین کار و همچنین سه هدف راهبردی کار شایسته شامل اشتغال پایدار، حمایت و تامین اجتماعی و گفت‌و‌گوی اجتماعی» بخشی از مطالبات ذکر شده در این بیانیه است.

در قسمتی از بیانیه آمده است: «ما خواهان ترویج و تبلیغ استفاده از تولیدات و فرآورده‌های ملی و اصلاح فضای کسب و کار برای رشد و توسعه تولید ملی» هستیم.

در پایان بیانیهٔ مذکور بر ارتقاء جایگاه و منزلت کارگران، معلمان و کشاورزان برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار در کشور تاکید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز