خبرگزاری کار ایران

سازمان بین المللی کار ابراز نگرانی كرد:

اشتغال بیش از ۱۵ میلیون کودک به عنوان خدمتکار

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۷۳

چكیده: «در گزارش ILO با عنوان پایان دادن به کار خانگی کودک منتشر شده، کودکان و نوجوانان در خارج از خانه خود کار می‌کنند و وظایفی مانند نظافت، اتوکشی، آشپزی، باغبانی، نگهداری از کودکان یا مراقبت از سالمندان را انجام می‌دهند.»

سازمان بین المللی کار (ILO) در روز جهانی منع كار كودك با انتشار گزارشی شمار کودکان بین هفت تا ۱۵ سال كه در سراسر جهان به عنوان خدمتکار خانگی کار می‌کنند را نگران كننده دانست.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، حدود ۱۵/۵ میلیون کودک در سراسر جهان به عنوان کارگر خانگی در وضعیت دشوار و اغلب شرایط برده وار در خانه‌های مردم کار می‌کنند.

بر اساس جدید‌ترین آمار که در گزارش ILO با عنوان «پایان دادن به کار خانگی کودک» منتشر شده، کودکان و نوجوانان در خارج از خانه خود کار می‌کنند و وظایفی مانند نظافت، اتوکشی، آشپزی، باغبانی، نگهداری از کودکان یا مراقبت از سالمندان را انجام می‌دهند.

برخی از این کودکان اصلا دستمزدی دریافت نمی‌کنند و به گفته برخی از نوجوانان، کارفرمایانشان به آن‌ها گفته‌اند که در حقشان لطف می‌کنند. بیش از ۵۹ درصد این کارگران دختر هستند.

آمارهای اخیر سازمان‌های غیرانتفاعی مانند ILO نشان داد که بیش از یک چهارم (۲۶/۶ درصد) از کل کارگران زن در آمریکای لاتین و کارائیب و ۱۳/۶ درصد در آفریقا کارگر خانگی هستند. در منطقه آسیا اقیانوسیه بیش از ۲۰ میلیون نفر به عنوان خدمتکار مشغول به کارند که ۸۰ درصد آن‌ها زن هستند.

بر اساس تحقیقات ILO، گروه‌های سنی به طور یکسان تقسیم شده‌اند. حدود ۳۰ درصد بین پنج تا ۱۱ سال، ۱۲ و ۱۴ سال و ۳۸ درصد نوجوانان بین ۱۵ تا ۱۷ سال هستند.

گزارش ILO سیاست گذاران را به تصویب معاهده‌هایی به منظور حذف نیروی کار کودک دعوت کرده است.

به گزارش فوربز، در کشورهایی مانند برزیل، حدود ۲۵۰ هزار کودک که بیشتر آن‌ها در ایالت‌های فقیر شمال این کشور زندگی می‌کنند، به عنوان خدمتکار می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز