خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تامین اجتماعی:

هیات امنا افزایش مستمری‌ها را تصویب نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۵۸

چكیده: «اجرای مصوبه هیات دولت در مورد افزیش 25 درصدی مستمری بازنشستگان نیازمند تایید هیات امناست/ افزایش مستمری‌ها در بودجه سال 92 پیش بینی شده است اما هیات امنا در خصوص زمان پرداخت آن تصمیم نمی‌گیرد».

حدود سه ماه از اعلام تصمیم دولت در خصوص افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و  تاكید بر اینكه حداقل مستمری كارگران بازنشسته برای سال 92 از 700 هزار تومان كمتر نخواهد شد می‌گذرد بدون آنكه زمان قطعی پرداخت این مستمری‌ها مشخص شود.

در حالی كه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی همچنان به نرخ سال گذشته مستمری دریافت می‌كنند‏، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هیات امنای این سازمان را مسئول پرداخت نشدن مستمری‌های جدید دانست.

با این حال مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در تازه ترین سخنان خود گفت: پرداخت مابه‌التفاوت مربوط به افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی منوط به موافقت هیات امنای این سازمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی‏، سعید مرتضوی گفت: هرچند هیات دولت امسال با پیشنهاد سازمان برای میزان افزایش مستمری بیمه شدگان بازنشسته موافقت و آنرا بصورت مصوبه درآورد اما تا زمان تصویب و موافقت نهایی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی این مصوبه قابلیت اجرا ندارد.

وی یادآور شد: اعضای 9 نفره هیات امنای سازمان تامین اجتماعی كه در وزارت تعاون‏ كار و رفاه اجتماعی مستقر هستند باید در خصوص افزایش 25 ردصدی حقدل مستمری ها و همچنین پرداخت ماهیانه 700 هزا تومان به عنوان حداقل مستمری بازنشستگی تصمیم گیری كنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: این امر توسط هیئت مدیره سازمان نیز عینا در بودجه سال 92 دیده شده و در دستور کار هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.ولی علی‌رغم تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری مستمر بنده هنوز این موضوع به تصویب نهایی هیئت امنای سازمان نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: به محض اینکه این موضوع به تصویب هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی برسد با توجه به تدارک وجه و اعتبار این امر بلافاصله 25 درصد افزایش حقوق بازنشستگان برای چهار ماه نخست سال 1392 به صورت یکجا پرداخت می‌شود.

مرتضوی افزود: چنانچه در هفته جاری هیئت امنا بودجه سازمان تأمین اجتماعی را به تصویب نهایی برساند و آن را ابلاغ کند، حدود 2 ماه زودتر از سنوات قبل این وجه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

عالی ترین مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: افزایش حقوق بازنشستگان به غیر از سال گذشته که 18 درصد بوده است و در سنوات قبلی حدود 6 تا 8 درصد افزایش حقوق، بازنشستگان برخوردار می‌شدند و در مرداد و شهریور‌ آن هم به صورت نرده‌بانی میزان افزایش حقوق آنها پرداخت می‌شد.

مرتضوی افزود: با توجه به قول مساعدی که آقای عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده‌اند مبنی بر اینکه در هفته جاری هیئت امنا در یک جلسه فوق‌العاده بودجه سازمان تأمین اجتماعی را تصویب نهایی و ابلاغ نماید سازمان تأمین اجتماعی نیز بلافاصله پس از ابلاغ بودجه نسبت به پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان سراسر کشور به میزان 25 درصد و پرداخت حداقل حقوق به میزان 700 هزار تومان برابر مصوبه هیئت دولت و با توجه به تدارک مالی پیش‌بینی شده اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان خبر داد: با توجه به اینکه برنامه پرداخت حقوق تیر به بانک ارسال شده است در صورت ابلاغ بودجه سازمان در هفته جاری با یک لیست متمم جمع افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور برای 4 ماه نخست سال به صورت یک جا به حساب آنان واریز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز